FA EN
   معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور طی حکمی «مسعود آسیما» را به عنوان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور منصوب کرد.          مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی طی حکمی جداگانه آقای حسن رجبی  و خانم حسن زاده را به ترتیب به سمت ریاست ادارات بهزیستی فریمان و کاشمر منصوب کرد              معاون وزیر رفاه و رییس بهزیستی کشور در پایان سفر دو روزه در مشهد  از آیت‌ا.. علم‌الهدی، نماینده‌ی ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه‌ی مشهد، استاندار این استان، مدیران بهزیستی خراسان رضوی و رؤسای مراکز غیر دولتی و تشکل‌های معلولین استان تقدیر و تشکر کرد.               دکتر قبادی دانا : قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ایران اگر به درستی اجرا شود از کنوانسیون بین‌المللی حقوق معلولین مترقی‌تر است          معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور طی  حکمی دکتر عباس عطوف را به عنوان جانشین رییس و مدیر کل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور منصوب کرد                آیا می دانستید : در حال حاضر 165 مرکز غیر دولتی شبانه‌روزی، ویزیت در منزل، مراقبتی و روزانه به معلولین خدمات می‌دهند                       آیا میدانستید : 114 هزار و 70 نفر در خراسان رضوی معلول شناسایی شده‌ی پرونده‌دار در بهزیستی داریم         

باید وارد دنیای جدید شویم

باید وارد دنیای جدید شویم

خلاصه خبر دوشنبه 10 دی 1397

معاون پشتیبانی بهزیستی خراسان رضوی در نشست آموزشی رابطین روابط عمومی: اگر نتوانیم خود را با نیاز مخاطبان هماهنگ کنیم نمی‌توانیم خود را به جامعه معرفی نماییم.

 معاون پشتیبانی بهزیستی خراسان رضوی در نشست آموزشی رابطین روابط عمومی:

باید وارد دنیای جدید شویم

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی گفت: به جهت اینکه گیرندگان پیام‌ در دنیای مدرن، در میان انبوه داده‌های تولیدی سازمان‌ها حق انتخاب دارند پیام باید به گونه‌ای تولید شود که بتواند مخاطب را جذب کند.

محسن توحیدی مقدم در نخستین جلسه آموزش کارشناسان و رابطین روابط عمومی بهزیستی شهرستان‌های خراسان رضوی که دهم دی برگزار شد افزود: اگر نتوانیم خود را با نیاز مخاطبان هماهنگ کنیم نمی‌توانیم خود را به جامعه معرفی نماییم.

وی خاطر نشان کرد: روابط عمومی ترکیبی از علم و هنر است و اگر هر یک از این دو در روابط عمومی غایب باشند در ارتباط بامردم موفق نخواهیم بود.

وی اطلاع‌رسانی، ترغیب و تبلیغ، مشارکت‌جویی و بهینه‌سازی ارتباط را وظایف روابط عمومی دانست و گفت: تشریفات و تبلیغات، ابزاری برای رسیدن به هدف جذب مشارکت اجتماعی گروه‌های هدف و سایر آحاد جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته، مسؤول روابط عمومی یک عنوان فرعی بود و کسی که این مسؤولیت به او داده می‌شد در واقع مدیر یک بخش دیگر بود که در کنار آن کارهای روابط عمومی را هم انجام می‌داد.

وی تأکید کرد: اما امروز روابط عمومی جایگاهی دارد که مستقیما زیر نظر مدیر کل سازمان اداره می‌شود.

وی افزود: داشتن روابط عمومی خوب، رابطه‌ی شخص را با همکاران، خانواده و جامعه بهبود می‌بخشد و بر همه‌ی مسائل زندگی وی تأثیر مثبت می‌گذارد.

توحیدی مقدم ضمن اشاره به تاریخچه‌ی روابط عمومی در کشور گفت: امروز ارتباطات ابزارهای گوناگونی دارد که شکل کاغذی تبلیغات را کاملا دگرگون کرده و ابزارهای دیجیتال در فضای مجازی، به نقش اول تبلیغات و ارتباطات تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز در دهکده‌ی جهانی قرار گرفته‌ایم گفت: باید از گذشته‌ی سنتی عبور کنیم و وارد ارتباطات دنیای جدید شویم تا بتوانیم با مخاطبین ارتباط مؤثر داشته باشیم.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی گفت: برای این کار باید دانش لازم را داشته باشیم و روش‌های جدید تبلیغات و ارتباطات را بشناسیم.

وی از رابطین روابط عمومی بهزیستی شهرستان‌های استان خواست تقویم کاری برای خودشان درست کنند و برای تمام مناسبت‌های مرتبط با بهزیستی در طول سال، برنامه‌ داشته باشند؛ برنامه‌هایی که به گفته‌ی او بتوان بهزیستی را با آنها به مردم شناساند و مشارکت اجتماعی مردم در اداره امور این سازمان را بیشتر کرد.

وی تصریح کرد: ارتباط با مردم یک ارتباط دو سویه است و کارکنان روابط عمومی باید هم نظرات و دیدگاه‌های مردم را به مدیران سازمان منتقل کنند و هم اطلاعات سازمان را به نیازهای مخاطبان تبدیل و آنها را به جامعه ارائه کنند تا مورد پذیرش قرار گیرد.

وی تبلیغات و اطلاع‌رسانی را یک سرمایه‌گذاری درازمدت برای سازمان برشمرد و گفت: هزینه‌هایی که برای تبلیغ انجام می‌دهیم به شکل درآمدهای درازمدت فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی به سازمان و جامعه‌ی هدف برمی‌گردد.

وی در پایان با تشکر از همکارانش در بخش روابط عمومی بهزیستی از برگزارکنندگان کارگاه خواست این جلسه‌ی اموزشی را با رو‌ش‌های نوین مشارکتی اداره کنند.

توحیدی مقدم همچنین در خصوص تأمین نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری روابط عمومی‌ها در حدود اعتبارات سازمان، قول مساعد داد.

روابط عمومی هم وکیل مدافع و هم مدعی العموم است

مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: اگر سازمانی روابط عمومی فعال نداشته باشد آن سازمان مرده است.

مجید اسلامی افزود: علم مدیریت روابط عمومیف دانش چرخه‌ی اطلاعات است که به صورت ارتباطات دو طرفه برنامه‌ریزی می‌شود.

وی روابط عمومی را چشم و گوش مدیریت سازمان دانست و گفت: روابط عمومی هم وکیل‌مدافع سازمان و هم مدعی‌العموم حقوق مردم در برابر سازمان به حساب می‌آید.

وی دانش روابط عمومی را بکارگیری مجموعه‌ای از اقدامات و کوشش‌هایی دانست که به گفته‌ی او برای برقراری ارتباط مؤثر با گروه‌های هدف سازمان برنامه‌ریزی می‌شود.

وی تأکید کرد: روابط عمومی یک جریان دو سویه است و باید به هر دو طرف مدیران سازمان و مردم پاسخگو باشد.

وی ضمن برشمردن تفاوت‌های تبلیغات با روابط عمومی گفت: تبلیغات برای مخاطب منفعل انجام می‌شود و هیچ‌ پاسخی هم به مخاطب در خصوص پرسش‌های او داده نمی‌شود اما روابط عمومی باید به نیازهای مخاطب توجه داشته و به او پاسخگو باشد.

وی افزود: تبلیغات، تولید محور و روابط عمومی، مخاطب محور است به همین جهت تبلیغات به دنبال اقناع مخاطب به مصرف فرآورده می‌باشد اما روابط عمومی به دنبال آن است که باور مخاطب را به سمت تفاهم هدایت کند.

وی ادامه داد: تبلیغات برای مخاطب محدودیت ایجاد می‌کند در حالی که ارتباط برای مخاطب آزادی عمل قائل است و مخاطب می‌تواند مدیر ارتباط را نقد کند.

وی در ادامه نتیجه گرفت که روابط عمومی بهزیستی، کارش تنها تبلیغات نیست بلکه به ارتباطات توجه دارد چون بر خلاف تبلیغاتی‌ها ما به فکر تحمیل عقاید خود به مخاطبان نیستیم بلکه می‌خواهیم مخاطب سازمان با مشاهده‌ی عمل سازنده‌ی ما منافع سازمان را منافع خودش بداند و از آن دفاع کند.

وی با بیان اکثریت نیروهای روابط عمومی در کل بدنه دولت، تحصیلات و دانش تخصصی ندارند گفت: 70 درصد از نیروهای این بخش تحصیلات دانشگاهی ندارند و در مجموع فقط 30 درصد از کل نیروهای این بخش تحصیلات‌شان با رشته‌ی کاری آنها مرتبط و تحصیلات تخصصی فقط در 12 درصد نیروها محقق شده است.

اسلامی ویژگی‌های عمومی و فردی کارکنان روابط عمومی را استعداد مدیریتی، شور و شوق کار با جامعه، مطالبه‌گری کاری،‌ آینده‌نگری و داشتن ظاهری آراسته و اخلاقی مناسب این شغل دانست.

وی افزود: اخلاق‌مداری، مسؤولیت پذیری، دانشوری، آگاه به منافع سازمان، داشتن دانش عمومی در همه‌ی فعالیت‌های تخصصی سازمان، برخورداری از قدرت نویسندگی و آشنایی با کلیات علوم انسانی و روزنامه‌نگاری از جمله معیارهای اکتسابی مسؤول روابط عمومی است.

در ادامه‌ی این نشست، سایت جدید بهزیستی به رابطین روابط عمومی معرفی و نحوه‌ی ارتباط با مدیر سایت و بارگذاری خبرهای شهرستان در این سایت به آنان گفته شد.

سپس سید علی منبتی ، کارشناس روابط عمومی و یک روزنامه‌نگار، مباحثی در خصوص عکاسی خبری و نحوه‌ی نگارش و ارسال خبر برای شرکت‌کنندگان ارائه کردند.

فرم ثبت نظر کاربران