FA EN
معاون وزیر رفاه و رییس بهزیستی کشور در پایان سفر دو روزه در مشهد  از آیت‌ا.. علم‌الهدی، نماینده‌ی ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه‌ی مشهد، استاندار این استان، مدیران بهزیستی خراسان رضوی و رؤسای مراکز غیر دولتی و تشکل‌های معلولین استان تقدیر و تشکر کرد.               دکتر قبادی دانا : قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ایران اگر به درستی اجرا شود از کنوانسیون بین‌المللی حقوق معلولین مترقی‌تر است             معاون وزیر رفاه و رییس بهزیستی کشور بعنوان اولین سفر استانی خود بعد از انتصاب وارد مشهد مقدس شد            معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور طی  حکمی دکتر عباس عطوف را به عنوان جانشین رییس و مدیر کل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور منصوب کرد                آیا می دانستید : در حال حاضر 165 مرکز غیر دولتی شبانه‌روزی، ویزیت در منزل، مراقبتی و روزانه به معلولین خدمات می‌دهند            خانم فرزانه مقیمی رودی بعنوان سرپرست اداره بهزیستی خواف معرفی گردید .                 آیا میدانستید : 114 هزار و 70 نفر در خراسان رضوی معلول شناسایی شده‌ی پرونده‌دار در بهزیستی داریم                 کسب مقام اول تیم بانوان و آقایان بهزیستی خراسان رضوی در جشنواره ورزشی بهزیستی کشور در بابلسر                      

اجرای طرح «ماد» در بین 10 هزار دانش‌آموز در 42 شهر خراسان رضوی

اجرای طرح «ماد» در بین 10 هزار دانش‌آموز در 42 شهر خراسان رضوی

خلاصه خبر پنجشنبه 20 دی 1397

به گفته‌ی کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، امسال10 هزار دانش‌آموز پایه هشتم در 42 شهر خراسان رضوی در فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشارکت می‌کنند.

با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش استان، عملیاتی شد:

اجرای طرح «ماد» در بین 10 هزار دانش‌آموز در 42 شهر خراسان رضوی

به گفته‌ی کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، امسال10 هزار دانش‌آموز پایه هشتم در 42 شهر خراسان رضوی در فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشارکت می‌کنند.

نسرین زحمتکش گفت: برنامه‌ی مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (ماد)، با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش به اجرا درآمده است.

وی افزود: در برش استانی این برنامه در سال جاری که از ابتدای مهرماه آغاز شده، 170 آموزگار با پوشش 340 کلاس در سراسر استان، آموزش‌های لازم را از کارشناسان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی دریافت کرده و برای تشکیل تیم‌های دانش‌آموزی مشارکت‌کننده به شهرهای محل خدمت خود بازگشته‌اند.

وی یادآور شد: در این برنامه‌ی مشارکت جمعی، معلمان نقش تسهیلگر را ایفا می‌کنند تا اعضای تیم‌های اجرایی را در زمینه‌ی چیستی طرح، اهمیت آن و چگونگی اجرا، راهنمایی کنند.

زحمتکش اضافه کرد: کار تشکیل گروه‌های دانش‌آموزی از 15 آبان در مدارس هدف آغاز شده و تا کنون 1700 گروه در این مراکز تشکیل شده که در مجموع 10 هزار دانش‌آموز را درگیر این برنامه کرده‌ است.

وی با بیان اینکه نظارت بر اجرای طرح توسط کارشناسان هر دو نهاد انجام می‌شود گفت: پس از تشکیل تیم‌های دانش‌آموزی، نوبت به گفتگوی تیمی در خصوص بررسی و تبیین آسیب‌های مرتبط با گروه هدف می‌رسد که توسط خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان عضو گروه، پس از بررسی آسیب‌های موجود، راهکارهایی را برای رفع یا کاهش این آسیب‌ها ارائه می‌کنند و بر اساس این راهکارها، پروژه‌ها یا طرح‌های اجرایی را تدوین و به رابطین گروه و تسهیلگران ارائه می‌نمایند.

به گفته‌ی این کارشناس پیشگیری از آسیب‌ها، پروژه‌های پیشنهادی گروه‌ها در کمیته‌ی استانی متشکل از نمایندگان هر دو ارگان بررسی و طرح‌های اولویت‌دار و قابل اجرا به معرض اجرا درمی‌آید.

وی گفت: بهزیستی در کنار راهبری برنامه، از پروژه‌های دانش‌آموزان حمایت مادی نیز دارد که سال گذشته سقف این حمایت یک میلیون تومان بوده و امسال این سقف به 5 میلیون تومان به ازای هر طرح افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته که تعداد پروژه‌های اجرایی 72 طرح بود 9 پروژه مورد حمایت قرار گرفت که در مجموع برای آنها 6 میلیون تومان حمایت تشویقی صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: امسال این سقف بسیار افزایش یافته و حدود 60 میلیون تومان اعتبار برای طرح‌های خوب، کارآمد، نتیجه‌بخش و قابل اجرا در نظر گرفته شده است.

زحمتکش در خصوص ارزیابی این برنامه گفت: این برنامه دو سال است که به اجرا درآمده و امسال برای اولین بار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که از طریق خودارزیابی گروه‌های درگیر انجام می‌شود.

وی در زمینه‌ی آسیب‌های فضای مجازی در بین دانش‌آموزان گفت: مبحث فضای مجازی، در یک برنامه‌ی جداگانه مطرح می‌شود اما به عنوان یک آسیب، در همین برنامه نیز از سوی گروه‌های دانش‌آموزی مورد توجه قرار گرفته و راهکارهایی برای آن اندیشیده شده است.

وی افزود: به طور کلی، ما معتقدیم فضای مجازی هم فرصت و هم یک تهدید است و باید با هدایت و درایت والدین، مدیریت شود.

وی افزود: برای این مدیریت، لازم است که والدین، سواد رسانه‌ای داشته و نحوه‌ی تعامل با فرزندان خود را فرا بگیرند که خود این مسئله، موضوع طرح و برنامه‌های زیادی در بهزیستی است که از جمله‌ی آنها، مبحث فرزندپروری، مهارت‌های زندگی اجتماعی، آموزش‌های خانواده و ارتقای دانش عمومی والدین را می‌توان ذکر کرد.

 

فرم ثبت نظر کاربران