1402/02/21 11:45:4
پس از 8 سال دوری و انتظار؛
با پیگیری بهزیستی سبزوار و نیروی انتظامی، "هستی" به آغوش خانواده اش بازگشت

با تلاش و پیگیری مددکار اجتماعی بهزیستی شهرستان سبزوار و با همکاری مجدانه نیروی انتظامی و یکی از کلانترهای شهرستان مشهد، یکی از فرزندان بهزیستی به آغوش خانواده اش بازگشت.


هفت سال بیشتر نداشت که مادر معتادش دیگر نمی‌توانست از او نگهداری کند به همین دلیل ناچار شد «هستی» را به یکی از مراکز بهزیستی تحویل دهد.

سلیمانی ، مددکار اجتماعی مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در سبزوار، در جست وجوی یافتن پدر و مادر یکی از کودکان بی سرپرست برآمد و پس از مطالعه پرونده «هستی» به یک نشانی در بولوار توس مشهد دست یافت که در گزارش پلیس ۱۱۰ ثبت شده بود. به همین دلیل او با سرهنگ مریم محمدیان ، مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری معراج مشهد، تماس گرفت و موضوع را مطرح کرد.

طولی نکشید که با دستور سرگرد امیررضا فعال ،رئیس کلانتری معراج، عوامل انتظامی وارد عمل شدند و به تحقیق در محله مذکور پرداختند، اما هیچ اثری از نزدیکان دختری به نام «هستی» پیدا نکردند تا این که مشخص شد منزلی که نشانی آن در پرونده دختر ۱۵ ساله وجود دارد، تخریب شده و به جای آن واحد‌های آپارتمانی قد کشیده اند.

در حالی که همه عوامل انتظامی از یافتن خانواده «هستی» ناامید بودند، چند روز قبل مردی برای انجام امور قضایی وارد کلانتری معراج شد و به سراغ رحیمیان ،یکی از افسران کلانتری رفت. او با مشاهده نام خانوادگی مرد ناگهان به چهره وی نگریست و پرسید دختری به نام «هستی» را می‌شناسد؟ آن مرد بی درنگ پاسخ داد، «هستی دختر خواهرش بود که از حدود ۸ سال قبل دیگر خبری از او ندارند و نمی‌دانند مادرش او را به کسی فروخته یا به یکی از مراکز نگهداری کودکان سپرده است!" طولی نکشید که ماجرای «هستی» رنگ روشنایی گرفت و آن مرد که «دایی هستی» بود بیان کرد خواهرش که در مرکز ترک اعتیاد بستری بوده است از حدود ۳ ماه قبل به منزل بازگشته و حتی اگر متوجه شود دخترش در سبزوار است بسیار خوشحال خواهد شد.

با این اتفاق غیرمنتظره، مددکار اجتماعی کلانتری با مددکار بهزیستی در سبزوار تماس گرفت و قرار ملاقات حضوری هستی و خانواده اش گذاشته شد، به این ترتیب پس از گذشت ۸ سال «هستی» مادرش را در آغوش کشید. بهزیستی در تلاش است به محض فراهم شدن شرایط خانواده، مراحل ترخیص دائمی هستی از مرکز مهیا شود. 

 

کد خبر 1399
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 500

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها