1402/02/26 20:38:7
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر به نیشابور؛
بزرگترین و والاترین عرصه خدمت و کمکِ پایدار به مردم، توانمندسازی از طریق ایجاد اشتغال است

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به همراه مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در سفر یکروزه خود به شهرستان نیشابور از کارخانه یخچال‌سازی آریا شرق که ۱۵نفر از بهبودیافتگان اعتیاد را استخدام و به‌کارگیری نموده، بازدید کردند.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در این بازدید گفت: افتخار بزرگی است که امروز در خدمت مردم شریف، شهیدپرور و خدوم نیشابورهستیم. بنده از همت مسئولین شهرستان نیشابور که دستگاه‌های متعدد در کنار همدیگر  توانستهاند اقدام ویژهای را رقم بزنند، قدردانی میکنم. زمانی که فضای تولیدی ایجاد میشود و ارتقاء پیدا میکند به این معنی است که ما توانستهایم در میدان مبارزه برای مهار تورم و ایجاد اشتغال که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ترسیم کردهاند، حرکت کنیم. امیدوارم که به برکت همجواری با امام رئوف همچنان در بهزیستی استان خراسان رضوی بتوانید در مسیر کشف استعداد توانخواهان و مددجویان حرکت کرده، امیدآفرینی کنید تا آینده روشنی برای آنها و خانوادههایشان ترسیم شود.

علی محمد قادری افزود: رییس بهزیستی شهرستان نیشابور و همکاران پرتلاششان بهواسطه اندیشه و نگرش ارزشمندی که داشتند، از ظرفیتهای قانونی در راستای ایجاد اشتغال برای بخشی از جامعه هدف بهزیستی استفاده کردهاند و این باعث افتخار است که توانستهاند در راستای ارتقای تولید و امیدآفرینی گام بردارند. بنده از مسئولین محترم شهرستان نیشابور تقاضا دارم که در زمینه بازاریابی و عرضه محصولات کمک کنند تا استقبال از محصولات این کارخانه بیشتر شود و رشد و پیشرفت در آن شتاب یابد.

بزرگترین و والاترین عرصه خدمت و کمکِ پایدار به مردم، توانمندسازی از طریق ایجاد اشتغال است

وی با اشاره به اقدام ارزشمند مدیران کارخانه یخچالسازی آریا شرق گفت: بنده دوقول مساعد در راستای حمایت بیشتر به مدیران این کارخانه میدهم؛ این کارخانه میتواند بهتعداد نیروهایی که درحالحاضر مجوز گرفته و استخدام کرده است، مجددا همین تعداد نیرو را از جامعه هدف بهزیستی بهکارگیری نموده و از مشوق های بهزیستی در بخش تسهیلات بانکی و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما استفاده کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در عرصه خدمت به افراد آسیبدیده، لازم است این نکته را مدنظر داشته باشیم که کمک باید پایدار باشد. بزرگترین و والاترین عرصه خدمت و کمکِ پایدار به مردم، توانمندسازی است که آن هم از مسیر ایجاد اشتغال انجام میگیرد. امروز خانوادههایی که متصل به جامعه هدف هستند، بسیار پرنشاط و خوشحالند و امیدآفرینی درفضای خانواده و در دلهای آنها ایجاد شده است.

در ادامه جلسه، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: کارخانه یخچالسازی آریا شرق در حالحاضر ۲۰ نیرو دارد که ۱۵ نفر از آنها از مددجویان تحت پوشش بهزیستی میباشند. از طریق رایزنیهای بهزیستی و باتوجه به دغدغهمندی مدیران محترم این کارخانه، ۱۵نفر از بهبودیافتگان اعتیاد در این کارخانه استخدام و بهکارگیری شدهاند.

بزرگترین و والاترین عرصه خدمت و کمکِ پایدار به مردم، توانمندسازی از طریق ایجاد اشتغال است

دکتر مسعود فیروزی افزود: طبق دستورالعمل بهزیستی، افراد بهبودیافته اعتیاد باید ۲۱ روز در کمپ درمان اعتیاد دوره ترک را سپری کنند و یکسال نیز از بهبودی آنها بگذرد و همچنان هیچ اثری از اعتیاد در زندگی آنها وجود نداشته باشد. در این حالت از حمایتهای بهزیستی درخصوص اشتغال بهرهمند میشوند. افرادی که در این کارخانه درحالحاضر مشغول بهکارند، کسانی هستند که اعتیاد آسیب جدی به زندگی آنها وارد کرده است. اما اکنون بعد از درمان در کمپهای بهزیستی، صاحب شغل شده و به زندگی بازگشتهاند. کارخانه یخچالسازی آریاشرق از تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال وام اشتغال کارفرمایی به دلیل بهکارگیری مددجویان بهزیستی بهرهمند شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مدیران محترم شرکت آریا شرق افراد دغدغهمندی میباشند و سالها با بهزیستی و مددجویان این سازمان مخصوصا افراد آسیبدیده از اعتیاد، معضلات و مشکلات آنها در ارتباط نزدیک بودهاند و همین موضوع انگیزهای برای بهکارگیری، استخدام و حمایت از این افراد برای آنها شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه  اداره بهزیستی شهرستان نیشابور درراستای پیشگیری از اعتیاد خدمات متعددی ارائه می‌کند، گفت: تعداد افراد مقیم در مراکز ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی این شهرستان ۴۹۱ نفر می‌باشند. ۲۰۰ نفر در مرکز ماده ۱۶ آقایان، ۳۰ نفر در مراکز اقامتی ماده ۱۵ اختیاری بانوان و ۱۸۰ نفر در ۶ مرکز اقامتی اختیاری ماده ۱۵ آقایان این شهرستان از خدمات درمان اعتیاد برخوردار می‌شوند.

فیروزی یادآور شد:  پیگیری امور درمان و حمایت از معتادان و خانواده‌های آنها، ارائه تسهیلات  آماده‌سازی شغلی و پرداخت مستمری و کمک هزینه معیشت جهت بهبود یافتگان، ارزیابی مستمر مراکز اقامتی ترک تحت نظارت، ارائه غذای گرم و وسایل پیشگیری به معتادین در مراکز کاهش گذری (DIC) بخشی از خدمات بهزیستی نیشابور در حوزه اعتیاد است.

بزرگترین و والاترین عرصه خدمت و کمکِ پایدار به مردم، توانمندسازی از طریق ایجاد اشتغال است

هاجرچنارانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن خوش‌آمدگویی به ریاست سازمان بهزیستی کشور و مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی و ظرفیت های درخور توجه این شهرستان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، گردشگری و توانایی بر حمایت از بهزیستی شهرستان در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اشتغال‌زایی، حمایت از محرومین و ...تاکید کرد.

در انتهای جلسه نیز ابوطالب جوان، فرماندار نیشابور ضمن اشاره به خدمات و فعالیت‌های متعدد اداره بهزیستی، خواستار سپردن تسهیلات اشتغالزایی مددجویان بهزیستی به بانک‌های باسابقه مثل بانک ملی، ملت و تجارت شد. وی ضمن اشاره به گستردگی جامعه هدف بهزیستی در این شهرستان و خدمات و فعالیت‌های متعدد این اداره، خواهانِ تغییر چارت اداری و ارتقای جایگاه بهزیستی شهرستان نیشابور از اداره به مدیریت و متعاقب آن تخصیص اعتبارات بیشتر شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز طی یک سفر یک روزه به شهرستان نیشابور بعد از بازدید از کارخانه آریا شرق،با مددجویان بهزیستی شاغل در شرکت آبفای نیشابور نیز دیدار و گفتگو و پس از آن از ساختمان جدید مرکز سالمندان علی ابن ابیطالب بازدید کرد.

بزرگترین و والاترین عرصه خدمت و کمکِ پایدار به مردم، توانمندسازی از طریق ایجاد اشتغال است

کد خبر 1432
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 520

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها