1402/02/27 9:41:21
پیام مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

به‌گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، دکتر مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در پیامی روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به فعالین این عرصه تبریک و تهنیت گفت...


به‌گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، دکتر مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در پیامی روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به فعالین این عرصه تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

روابط عمومی و ارتباطات چه در زندگی شخصی در میان اجتماعات کوچک نظیر خانواده، دوستان، آشنایان و چه در فضای گسترده جهانی شدن مهم‌ترین اصل در ایجاد همدلی، همفکری و کمک به اتخاذ تصمیم‌های مدیریتی و استراتژیک است. روابط عمومی هنرِ خلاقیت، دانش، تخصص است و موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها در عرصه‌ و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی آنها وابسته است.

تکیه بر ارتباطات قوی و روابط عمومی بالای مدیران باعث ایجاد برقراری ارتباط موثر، مثبت و ایجاد انگیزش در نیروهای خود و چیره کردن فضای همدلی، محبت و همفکری در محیط کار، قدرت بالایی برای برقراری ارتباط با نهادها، سازمان‌های همکار و بسیج تمامی ظرفیت‌ها و امکانات در راستای پیشبرد اهداف سازمان را دارد.

نقش روابط عمومی در روزگار کنونی از هر زمان دیگری بااهمیت‌تر است. در عصر حاضر ارتباطات عنصر اساسی و اصل مورد نیاز بشر می‌باشد. در هر ثانیه میلیاردها واحد اطلاعاتی در سطح جهان رد و بدل می‌شوند. ما هر روز در معرض اخبار راست و دروغین بیشماری قرار می‌گیریم و در این میان، روابط عمومی از طریق رسانه‌ها نقش موثری در جهت‌دهی به جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی در ابعاد کوچکتر، متاثر ساختن فضای خانه‌های‌ ما دارد. زندگی روزمره ما اکنون ناخواسته متاثر از حجم وسیع و افسارگسیخته اطلاعاتی است که اذهان تمامی اقشار جامعه در هرگروه سنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بر سبک زندگی، کیفیت روابط بین فردی حتی نوع تربیت فرزندان این مرزو بوم تاثیرگذار است.

در این شبیخون فرهنگی، نبردهای نامتقارن حتی جنگ تن به تن، دشمن هرروز مغرضانه دست به تولید محتواهایی همسو با اهداف خود می‌زند و آن را در ابعاد وسیع منتشر کرده و از طریق جذابیت‌های بصری تمام گروه‌های سنی جامعه را هدف می‌گیرد. نمی‌توان کشور قدرتمندی را دید که از نظر ارتباطات ضعیف باشد. امروز همچنان روز پیکار و نبرد است و در واقع  اگر جنگی باشد، در درجه اول جنگ ارتباطات است. در شرایط فعلی دیگر دشمن رو به‌روی ما نایستاده که اسلحه به دوش راهی میدان نبرد شویم، بلکه از طریق وسایل ارتباط جمعی نظیر موبایل، تبلت، لپتاپ، ماهواره و... سعی در تخریب فرهنگ بومی، اصیل، آداب ورسوم و تیشه‌زدن به ریشه‌های ما دارد. برکسی پوشیده نیست که فضای رسانه امروز اذهان ما را نشانه رفته است و اذهانِ آدمی، تمامی ابعاد زندگی او را کنترل، هدایت و جهت‌دهی می‌کنند. امروز والدین نمی‌توانند تمامی محتواهایی که هر روز فرزندِ نوجوان‌شان در فضای مجازی به تماشا می‌نشیند را ارزیابی، بررسی و کنترل کنند بلکه باید از طریق روش‌های نوین تربیتی بسیار محتاطانه، موشکافانه و با تکیه بر نظریه‌های نوین علمی و کمک گرفتن از متخصصین در  مسیر تربیت و ایمن نگاه داشتن فرزند خود از تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی گام بردارند. باید حواسمان باشد که در این فضای پرتلاطم که دشمن تا اتاق خواب فرزندمان و تبلت روی میز تحریر او پیش رفته است، بسیار محتاطانه عمل کنیم. متاسفانه این موضوع فقط شاملِ نوجوانان و جوانان نمی‌شود و کم‌نبوده‌اند همسرانی که متاثر از این فضا بسیار ناخواسته در مسیر انحلال یک زندگی مشترک پیش رفته‌اند.

روابط عمومی، آگاهی و ترسیم چشم‌اندازی روشن، شفاف، بیانی شیوا، دلنشین و بهره‌مندی از هنر نویسندگی است. باید اهتمام خود را به تولید محتواهای آموزنده، پیشگیرانه و علمی در فضای پرهیاهوی دنیای امروز به کار بندیم. انتشار اخبار و اطلاعات صحیح، درست و دقیق وظیفه ما است. تولید محتواهای مختلف، برگزاری کارزارهای رسانه‌ای باهدف تسخیر فضای مجازی در راستای پیامِ خاص و فراگیر کردن مطالب آموزشی یکی از اقدامات عمده بهزیستی در این حوزه است. بنده روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی فعالین این حوزه تبریک می‌گویم و آرزوی توفیق روزافزون برای این بزرگواران دارم.

مسعود فیروزی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی

کد خبر 1438
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 440

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها