1402/03/10 8:35:31
اولین گردهمایی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و هشتمین گردهمایی فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج بهزیستی کشور

گردهمایی و کارگاه آموزشی مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و پایگاه‌‎های بسیج بهزیستی سراسر کشور به مدت دو روز همزمان با ولادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس با حضور مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و فرمانده حوزه بسیج بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، معاون سپاه امام رضا(ع)، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارشناسان پدافند غیرعامل سازمان بهزیستی تمامی استان‌ها برگزار گردید.


مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این گردهمایی ضمن تبریک میلاد باسعادت امام رضا(ع) و خیرمقدم به همکارانی که از استان‌های دیگر برای شرکت در این همایش علمی- تخصصی تشریف آوردند،‌ گفت: تفکر بسیجی مفهومی فراتر از تشکل و سازمان است. بسیج، بهترین ثمره انقلاب است و اگر بسیجیان نبودند، امروز چیزی به‌نام کشور مستقل ایران وجود نداشت. بسیج نهادی است که با تفکر معمار و معیار بزرگ انقلاب شکل گرفته و توانسته نقش حساس خود را در تاریخ نظام اسلامی به بهترین شکل ایفا کند. درخصوص دلایل توفیق بسیج، کارهای پژوهشی زیادی انجام گرفته و این موضوع از زوایای مختلف تحلیل شده است.

دکتر مسعود فیروزی افزود: در بحبوحه‌ گسترش فرهنگ مدرنیته که تلاش می‌کردند سنت و معنویت را از فضای حاکم بر جوامع حذف کنند، امام خمینی(ره) حکومتی را بر پایه معنویت که حلقه مفقوده در جهان مادی است، ایجاد کرد و این فرهنگِ معنوی اساس و پایه فعالیت‌های بسیج قرار گرفت.

اولین گردهمایی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و هشتمین گردهمایی فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج بهزیستی کشور

وی با بیان اینکه نقش بسیج در توسعه فرهنگی دانشگاه‌ها و نیز حرکت در مسیر ارزش‌های انقلابی غیرقابل انکار است، گفت: در هر برهه‌ای از تاریخ نوع و جنس فعالیت‌های بسیج تغییر می‌یابد. در شرایط فعلی امیدآفرینی و ترویج نگاه خوشبینانه نسبت به آینده از مهم‌ترین کارهای بسیج می‌باشد که ما نیز در سازمان بهزیستی به‌منظور مقابله با جریان تحریف باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. جریان تحریف با عملیات روانی و رسانه‌ای تلاش می‌کند که آینده‌ای تیره و تار را پیش روی ملت ایران ترسیم کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به‌برگزاری کارگاه دوروزه پدافند غیرعامل، گفت: خارج شدن هر سیستم از تعادل، ساده‌ترین تعریفی است که می‌توان از بحران ارائه کرد. بسیاری از بحران‌ها توسط بدخواهان این نظام ساخته و پرداخته می‌شوند و موفقیت زمانی تضمین خواهد شد که بسیج وارد میدان شود و با حدالاقل هزینه شرایط را به حالت تعادل قبلی برگرداند و مسیر آرامش را احیا کند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه صاحب نظران معتقدند که بهترین، جامع‌ترین و کم‌هزینه ترین راه مقاوم‌سازی هر کشور و جامعه‌ای در برابر تهدیدات و بحران‌‎ها استفاده از پدافند غیرعامل است. پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. 

 

اولین گردهمایی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و هشتمین گردهمایی فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج بهزیستی کشور

مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و فرمانده حوزه مقاومت بسیج سازمان بهزیستی کشور نیز با بیان اینکه خوشحالیم اولین گردهمایی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و هشتمین گردهمایی فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج در جوار مرقد نورانی امام رضا(ع) برگزار می‌شود و تقارن پیدا کرده با ایام ولادت باسعادت ایشان، گفت: در این کارگاه دو روزه مدعوین و متخصصین و اساتید کشوری و استانی حضور دارند و قرار  است کارگاه در سه حوزه با موضوع پدافند غیرعامل، کارگاه مدیریت بحران و کارگاه حوزه مقاومت بسیج برگزار ‌شود.

محمدرضا کاظم زاده افزود: قانون مدیریت بحران بر سه محور گنجانده شده که شامل پیشگیری و کاهش خطر، برنامه بازسازی و بازتوانی، برنامه آمادگی و پاسخ می‌باشد. بر این اساس مسئولین پدافند غیرعامل و مدیریت بحران تمامی استان‌ها در این گردهمایی حضور دارند تا از طریق تبادل نظر و بیان نقطه نظرات بتوانیم به جمع‌بندی برسیم و برنامه‌ریزی جامعی را تدوین نماییم تا در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه، همکاران بتوانند برنامه‌های مدیریت بحران را به‌راحتی پیاده‌سازی کنند تا اختلالی در عملکرد سازمان و ارائه خدمت به جامعه هدف ایجاد نشود.

اولین گردهمایی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و هشتمین گردهمایی فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج بهزیستی کشور

وی درخصوص برخی از سرفصل‌های آموزشی عمومی و تخصصی این کارگاه، گفت: مبانی مدیریت بحران در بلایای طبیعی، آینده‌نگاری ساختار جمعیتی و سرمایه انسانی، پیاده‌سازی برنامه عملیاتی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل قانون مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی و... بخشی از موضوعاتی است که در این کارگاه به کارشناسان پدافند غیرعامل که از استان‌های دیگر تشریف آورده‌اند، ارائه خواهد شد.

مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و فرمانده حوزه مقاومت بسیج سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حوزه مقاومت بسیج نیز سه کارگاه با موضوعات مختلف در این دو روز برگزار می‌شود، گفت: در راستای تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری بر مهار تورم و رشد تولید، یکی از کارگاه‌ها با تدریس دکتراسدی راد به بررسی نقش بسیج سازمان در مهار تورم و رشد تولید می‌پردازد. موضوعات دیگری از قبیل نقش بسیج سازمان و گروه‌های جهادی و افزایش رضایتمندی جامعه هدف، نقش بسیج سازمان در نهادینه کردن اهداف جهاد تبیین، نقش بسیج در افزایش نشاط همبستگی و تعلقات سازمانی کارکنان  نیز در کارگاه‌های مختلف و توسط مدرسین و متخصصین این حوزه آموزش داده می‌شود.

اولین گردهمایی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و هشتمین گردهمایی فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج بهزیستی کشور

 

کد خبر 1586
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 452

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها