1401/10/18 0:25:25
ترویج مسولیت‌پذیری پدران و تغییر نگرش مادران محور طرح توانمندسازی خانواده است

رییس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه گفت: ترویج مسوولیت‌پذیری پدران و کمک به تغییر نگرش مادران از مادر کامل به مادر کافی از جمله اهداف اجرای طرح توانمندسازی خانواده در این شهرستان است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه صادق‌امیری روز پنجشنبه در جریان بازدید فرماندار تربت‌حیدریه از کارگاه آموزشی در مرکز "مثبت زندگی محله چمران" تربت حیدریه افزود: اجرای طرح "توانمندسازی خانواده‌ محور همیار مادر و کودک" از سه سال گذشته در شهرستان تربت حیدریه آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۶۰ نفر دوره های مربوطه را گذرانده‌اند.

وی بیان کرد: امسال طرح توانمندسازی خانواده در قالب ۶ مرکز مثبت زندگی از آذر ماه در محله چمران و روستاهای حاجی یار و دوغشک تربت حیدریه در حال اجراست.

صادق امیری تاکید کرد: کمک به ایجاد جریان توانمندسازی مادران و پدران با رویکرد خانواده محور و حساس بودن رابطه با کودک، به ‌کارگیری مشارکت مادران و پدران در تشکیل گروه‌های همیار مادر و کودک و نیز ایجاد فضای گفتمان، پویایی و پایداری گروه همیار مادر و کودک از دیگر اهداف اجرای طرح مزبور می‌باشد.

وی تصریح کرد: افراد شرکت‌کننده در طرح مادران باردار و همچنین مادران و پدران دارای فرزند زیر سه سال هستند.

رییس اداره بهزیستی تربت حیدریه در ادامه به مطالب آموزشی ارایه شده در قالب طرح مزبور اشاره و اظهار داشت: آشنایی با سلامت روانی اجتماعی، مهارت‌های مورد نیاز برای سلامت و رفاه، خودآگاهی، آشنایی با مفاهیم و رویکردهای مبتنی بر رشد و تکامل همه جانبه و آشنایی با رویکردها و مفاهیم مرتبط با دلبستگی ایمن از جمله عنوان‌های آموزشی در این دوره‌ است.

وی بیان کرد: مخاطبان در قالب ۱۰ جلسه و در گروه‌های ۱۰ و ۲۰ نفره توسط استادان و کارشناسان مربوطه آموزش های لازم را فرا می گیرند.

معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه نیز بر تداوم و گسترش طرح توانمندسازی خانواده محور تاکید کرد و گفت: نتایج مثبت اجرای طرح بیانگر اقدامات مطلوب انجام شده در این زمینه است و بهزیستی باید با پشتکار این طرح را ادامه دهد.

علی‌اکبر کی‌پور افزود: در فضای مملو از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی و فرهنگی کنونی، شایسته است دستگاه‌های مسوول و به خصوص بهزیستی بر تقویت بیشتر پیوند بین فرزندان و خانواده اقدام کنند.

 

کد خبر 732
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 549

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها