1402/01/25 13:35:6
۵۰۰ بسته لوازم تحریر در بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار بهزیستی شهرستان صالح‌آباد توزیع شد

رییس بهزیستی شهرستان صالح‌آباد، گفت: ۵۰۰ پک لوازم تحریر به ارزش ۲۰ میلیون تومان بین تمامی دانش‌آموزان روستای محروم کالسرخ از توابع شهرستان صالح‌آباد و مددجویان تحت پوشش بهزیستی توزیع گردید.


زری صادقی افزود: با عنایت به ارتباطات برقرار شده با نیکوکاران بدنبال ضرورت تامین نیاز دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی، ۵۰۰ بسته لوازم تحریر بین جامعه هدف و دانش‌آموزان ساکن در روستاهای کم‌برخوردار این شهرستان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر جمعیت این شهرستان در روستا زندگی می‌کنند. خشکسالی‌های پیاپی و قیمت بالای خوراک دام و... کشاورزی و دامپروری مردم این منطقه بسیار تحت تاثیر قرار داده و  باعث کاهش درآمد خانواده‌های روستایی گردیده و وضعیت معیشتی آنها را بسیار تحت تاثیر قرار داده است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان صالح‌آباد افزود: در بسیاری از روستاهای این شهرستان فقط یک مدرسه وجود دارد و آن هم مختص دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی است و دانش‌‌آموزان مقاطع بالاتر مجبورند که در مدارس روستاهای مجاور یا شهرستان صالح‌آباد ثبت‌نام کرده و هرروز در جاده‌‌های خاکی و مسیرهای سخت و ناهموار و خطرناک که متاسفانه مناسب‌سازی نشده‌اند، تردد نمایند. این موضوع هزینه بسیاری برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به خانواده‌های آنها تحمیل می‌کند. حالا تصور کنید کودکی که در این شرایط دارای معلولیت نیز می‌باشد. از آنجایی که روستاها فاقد مدارس استثنائی هستند لذا این کودکان مجبورند به مدارس واقع در شهر مراجعه نمایند.

وی افزود: بهزیستی علاوه بر پرداخت کمک هزینه تحصیلی و کمک هزینه ایاب و ذهاب و... به دانش‌آموزان دارای معلولیت، کلاس‌های آموزشی متنوعی را نیز در راستای آگاه‌سازی والدین این کودکان برگزار می‌کند. متاسفانه برخی از خانواده‌ها نگرش‌های منفی نسبت به فرزندان معلول خود دارند و برچسب‌های منفی به آنها می‌زنند در حالیکه برخی از این کودکان واقعا  تیزهوش و دارای استعداد هستند و با ذره‌ای حمایت می‌توانند آینده درخشانی برای خود بسازند.

صادقی خاطرنشان کرد: امیدواریم خیرین مدرسه‌ساز، گروه‌های جهادی، سازمان‌های متولی مانند بهزیستی و کمیته امداد با نگاه متفاوت و ویژه‌‌ای به دانش‌آموزان ساکن در روستاهای محروم مناطق مرزی داشته باشند و تا بتوانیم تمامی تلاش خود را در راستای حمایت از این سرمایه‌های مملکت به‌کار بندیم

 

کد خبر 1176
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 569

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها