1402/01/28 8:21:59
ثبت و تایید ۶۳۹ توانخواه در کمیسیون پزشکی بهزیستی نیشابوردر سال 1401

جلسات کمیسیون پزشکی شهرستان نیشابور از سال ۹۳ تا کنون بصورت منظم و با حضور تیم تخصصی کارشناسان برگزار می گردد.


 روانشناس و دبیر کمیسیون پزشکی بهزیستی شهرستان نیشابور گفت : کمیسیون پزشکی ICF تعیین سطح معلولیت از سال ۹۳ در شهرستان نیشابور شروع بکار کرده و جهت تعیین شدت معلولیت پنج گروه از معلولین جسمی _حرکتی ، ذهنی _ هوشی، بینایی , شنوایی و اعصاب و روان انجام وظیفه می نماید.

مریم شجاعی ادامه داد: در شهرستان نیشابور هفته ای دو روز کمیسیون پزشکی انواع معلولیت ها وماهیانه یکبار کمیسیون اعصاب و روان تشکیل می گردد. که علاوه بر توانخواهان این شهرستان کمیسیون های پزشکی بخش میان جلگه و شهرستان زبرخان وکمیسیون اعصاب و روان شهرستان فیروزه نیز برگزار می شود‌.

وی افزود:از سال ۹۳ تا کنون تعداد ۱۰هزار و۳۰۰ توانخواه در کمیسیون پزشکی این شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفته اند‌ و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۳۹ نفر در کمیسیون پزشکی تایید و ثبت شده اند .در سال گذشته تنها ۴ مورد جهت کمیسیون تحدید نظر به اداره پذیرش استان ارجاع شده است.

دبیر کمیسیون پزشکی در ادامه افزود:جهت پذیرش سالمندان در مراکز نگهداری شبانه روزی انجام کمیسیون پزشکی الزامی بوده و از سال ۹۴ این اقدام بصورت روزانه توسط اعضای کمیسیون انجام و ثبت و تایید در سامانه ارمغان صورت می گیرد.

شجاعی برنامه ریزی دقیق در پذیرش و دقت نظر اعضا در تشخیص وبررسی همه جانبه و مطابق با  سطح عملکرد توانخواهان و ارائه راهنمایی و مشاوره تیم کمیسیون پزشکی در جهت افزایش توانمند سازی به توان یابان را از نقاط قوت کمیسیون شهرستان دانست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی نیشابور، اعضای تیم کمیسیون پزشکی شهرستان، فیزیوتراپیست ( نسرین ایروانی) _ بینایی سنج( سید محمود موسوی تبار)_ شنوایی سنج ( سارا عزیزی کیا) و گفتار درمان( کریم شجاعی ) از کارکنان اداره بهزیستی و پزشکان مدعو عمومی (دکتر غلامرضا بتویی) و روانپزشک( دکترارکانی) تیم کاملی را جهت تشخیص سطح و شدت معلولیت در این شهرستان تشکیل می دهند که در مجموع کمترین تغییرات اعضا را در سالهای اخیر شاهد بودیم .

کد خبر 1205
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 596

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها