1402/02/10 9:55:31
دومین مراسم تقدیر از روانشناسان و مشاوران فعال در بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه بازدید از مرکز مشاوره دولتی فجر و عرض خداقوت و تبریک این روز به همکاران این مرکز، اظهار داشت: برخی از فعالیت‌ها فقط در تخصص سازمان بهزیستی است و توسط نیروهای حرفه‌ای این سازمان انجام می‌گیرد و هیچ سازمان دیگری تجربه انجام آن کارها را ندارد. از جمله این فعالیت‌ها، مشاوره تلفنی 1480 و اورژانس اجتماعی خط 123 است که همکاران فعال در این بخش‌ها به‌عنوان برند و پیشانی سازمان در جهت خدمت‌رسانی به آحاد مردم فعالیت می‌کنند.


دکتر مسعود فیروزی افزود: مشاوره تلفنی 1480 یکی از فعالیت‌ها و خدماتی است که فقط توسط سازمان بهزیستی ارائه می‌گردد و منجر به توانمندسازی افراد در زندگی و درنهایت ارتقای کیفیت زندگی در جامعه می‌شود. ارائه مشاوره صحیح بر روی نگاه فرد به زندگی بسیار تاثیرگذار خواهد بود و نقش بسزایی در ارتقای کیفیت زندگی فردی و اجتماعی ایفا می‌کند.

روانشناسان در جلوگیری از تبدیل شدن یک مسئله به بحران نقش بسزایی ایفا می‌کنند

وی ضمن تاکید بر لزوم ارائه خدمات روانشناسی علمی و به‌روز گفت: علوم انسانی بسیار پویا و دائما در حال تغییر است. به‌هیچ عنوان جلسات مشاوره نباید به نصیحت کردن و گفتن جملات تکراری بگذرد. روانشناس باید مدام علم خود را به‌روز کند. خوشبختانه کارشناسان خط ۱۴۸۰ از این لحاظ بسیار متبحر و کاربلد هستند و همگی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های تخصصی روان‌شناسی و مشاوره می‎‌باشند و دوره‌های ویژه آموزشی و تخصصی را گذرانده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه روانشناسان در حل مسئله و جلوگیری از تبدیل شدن یک مسئله به بحران نقش بسزایی ایفا می‌کنند، گفت: گاهی به دلیل عدم برخورداری فرد از خدمات مشاوره، یک مسئله به مشکل و درنهایت به بحران تبدیل می‌شود. زیرا مغز انسان به‌هنگام برخورد با مشکلاتی که فشار روانی زیادی در پی دارد، درگیر پردازش هیجانات زیادی خواهد شد و فرد نمی‌تواند از ظرفیت‌ مغز خود برای حل مشکلات استفاده کند، در این شرایط است که استفاده از خدمات مشاوره اهمیت زیادی پیدا می‌کنند.

وی در انتها با بیان اینکه انسان سالم، محور توسعه پایدار است، گفت: تازمانی‌که انسان سلامت روحی و جسمی متناسبی نداشته باشد قادر به حل مسائل و مشکلات خود و پیشرفت در زندگی نخواهد بود و همینطور از توان لازم برای ارائه راه‌حل‌ها و کمک به توسعه جامعه نیز برخوردار نخواهد شد. در این میان روانشناسان در تامین سلامت روحی افراد جامعه نقش بسیار مهمی برعهده دارند.

سامانه صدای مشاور۱۴۸۰ در سه زمینه کلی راهنمایی، ارجاع و مشاوره فعالیت می کند

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تبریک روز روانشناس و مشاوره، گفت: روانشناسان همواره با سخت‌ترین لایه‌های شخصیتی یک انسان مواجه می‌شوند. این لایه‌ها به حدی عمیق‌اند که می‌تواند فرد را دچار روان رنجوری‌ها، اضطراب‌، انزوا یا رفتارهای ضداجتماعی کند و در نهایت باعث تخریب بنیان زندگی شود. در اینجا روانشناس باید با استفاده از تخصص و مهارت خود در وهله اول هیجانات فرد را مدیریت و در مرحله دوم از طریق رویکرد حل مسئله به بازگشت تعادل به زندگی فرد کمک‌ کند. بنابراین کار روانشناسان بسیار ظریف و حساس است.

غلامحسین دلبری افزود: سامانه صدای مشاور۱۴۸۰ در سه زمینه کلی راهنمایی، ارجاع و مشاوره در زمینه‌های خانواده، پیش از ازدواج، اختلافات زناشویی، روابط والد و فرزند، اعتیاد، مشاوره‌های تحصیلی و... فعالیت می‌کند. این سامانه جهت مصاحبه غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۲۴شب به صورت رایگان مشاوره روان‌شناسی می‌دهد و خوشبختانه درحال‌حاضر مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفته است. در تلاشیم تا بتوانیم نواقص و مشکلات همکاران‌مان در این بخش را مرتفع سازیم تا آنها بتوانند در یک شرایط مناسب در راستای خدمت‌رسانی به مردم فعالیت کنند.

 تمام تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور 1480 محرمانه و امن است

کارشناسِ مراکز مشاوره بهزیستی استان خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: باتوجه به اهمیت بهره‌مندی از نیروی متخصص، از طریق برگزاری دوره‌های ضمن خدمت مصوب و غیر مصوب و کارگاه‌های آموزشی همه توان خود را برای ارتقای کیفی خدمات مشاوره و به‌روز کردن اطلاعات و ارتقای سطح دانش مشاوران به کار گرفته‌ایم. خط صدای مشاور 1480 این امکان را به کلیه شهروندان می‌دهد که در هرکجا و هرساعت از شبانه‌روز از خدمات تخصصی به‌موقع و در دسترس بهره‌مند شوند.

دکتر طاهره سادات علوی افزود: تمام تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور 1480 محرمانه و امن است و عموم مردم می‌توانند با اطمینان و اعتماد کامل نسبت به فاش نشدن اسرار، از این خدمات استفاده کنند. مشاوره‌های لازم به‌صورت تلفنی ارائه می‌شود و درصورت لزوم، افراد برای دریافت خدمات تخصصی به دیگر مراکز بهزیستی ارجاع داده می‌شوند. تمامی شهروندان در صورت عدم رضایت از کیفیت مشاوره تلفنی، می‌توانند مراتب را با بخش انتقادات و پیشنهادات سامانه ۱۴۸۰ در میان گذارند.

 

کد خبر 1301
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 455

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها