1402/02/10 12:38:33
آیا آسایشگاه‌ها و مراکز نگهداری از معلولان در مشهد دارای ایمنی در هنگام زلزله هستند؟

با وقوع زمین‌لرزه بامداد جمعه (۸ اردیبهشت) در مشهد و نگرانی شهروندان از خسارت‌های احتمالی، بار دیگر ضرورت ایمنی ساختمان‌های ویژه نگهداری از افراد دارای معلولیت جسمی، ذهنی و روان دیده شد


شهرآرا- علی صمدی جوان- ایمنی ساختمان‌هایی که محل اسکان افراد با ناتوانی‌های مختلف از جمله جسمی، ذهنی، روان یا سالمندی است، باید از استحکامات کافی برای مقابله با بلایای طبیعی برخوردار باشد؛ چه اینکه بخواهد زلزله‌ای رخ دهد، چه سیلی جاری شود.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در این باره به شهرآرانیوز گفت: همه مراکز روزانه، شبانه و شبانه‌روزی تحت نظر این معاونت با توجه به شرایط خاص مددجویان باید استحکام لازم را داشته باشند تا خدایی‌نکرده حادثه‌ای به وقوع نپیوندد.

حمیدرضا علیزاده در ادامه افزود: این ساختمان‌ها علاوه بر تأیید یک مهندس ناظر، باید دارای استعلام ایمنی از سازمان آتش‌نشانی باشند و اگر ضوابط ایمنی به‌درستی اجرا نشود، از صدور مجوز جلوگیری می‌شود یا مجوز فعالیت تعلیق یا لغو امتیاز خواهد شد.

او متذکر شد: با این حال، پرستاران و مددکاران شاغل در این مراکز موظف به رعایت اصول ایمنی هستند و به‌ازای هر ۱۰ تخت ویژه معلولان جسمی، به‌ازای هر ۱۲ تا ۱۵ تخت معلول ذهنی و به‌ازای هر ۲۰ تخت معلولان روان مزمن، یک پرستار برای رسیدگی وجود دارد.

علیزاده یادآور شد: با این حال، بهزیستی همیشه به‌دنبال ارتقای ایمنی و آموزش است و به همین منظور، دوره‌های آموزشی‌ای را برای مسئولان فنی مراکز، کارشناسان، مددکاران و پرستاران برگزار می‌کنیم تا با این نکات بیشتر آشنا شوند.

کد خبر 1308
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 424

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها