1402/02/10 12:44:19
«مسکن ملی» مددجویان بهزیستی؛ وعده‌هایی که محقق نشد

معاون امور مشارکت‌ها، اشتغال و مسکن بهزیستی خراسان رضوی از ابهامات موجود در پرداخت سهم اولیه مددجویان در هنگام ثبت‌نام طرح نهضت مسکن ملی خبر داد.


حمیده محدث در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در توضیح آخرین شرایط مددجویان متقاضیان مسکن ملی در خراسان رضوی گفت: سال گذشته و طی سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور به مشهد، بحث معافیت پرداخت سهم آورده اولیه مددجویان در ثبت‌نام مسکن ملی مطرح شد. اما تاکنون منابع مالی آن تأمین نشده است و متقاضیان را بلاتکلیف گذاشته است.

وی درباره اینکه آیا این مبلغ پرداخت خواهد شد یا خیر، خاطرنشان ساخت: تاکنون خبری مبنی بر لغو معافیت پرداخت سهم آورده اولیه مددجویان مطرح نشده است؛ اما با توجه به تخصیص‌نیافتن بودجه تاکنون، کار برای متقاضیانی که مسکنشان جانمایی شده، سخت شده است.

محدث اعلام کرد: تاکنون نام نزدیک به ۸ هزار نفر از مددجویان تحت سرپرستی این سازمان در خراسان رضوی برای مسکن ملی اعلام شده است که از این میان، بیش از ۷۰۰ متقاضی «تخصیص پروژه» شده‌اند. اکنون نیز سامانه ثبت‌نام مددجویان برای این طرح باز است.

وی درباره پیشرفت فیزیکی برخی پروژه‌ها بیان کرد: در برخی شهرها، زمین برای ساخت‌وساز تخصیص داده شده است. زمین‌های بنیاد مسکن شامل وام نیز می‌شود. در برخی مناطق مانند گلبهار، قرار است منازل مددجویان به‌صورت پروژه‌ای ساخته و تحویل داده شود. با این حال، پیشرفت فیزیکی خاصی دیده نشده است.

معاون امور مشارکت‌ها، اشتغال و مسکن بهزیستی خراسان رضوی درباره پرداخت‌های بلاعوض این نهاد حمایتی برای متقاضیان مسکن ملی گفت: در سال ۱۴۰۱، مبلغ پرداختی ما برای متقاضیان عادی شامل زنان سرپرست خانوار یا خانواده‌های دارای یک عضو معلول، ۱۰۰ میلیون، خانوار شهری دو معلول، ۲۰۰ و خانوار روستایی دو معلول هم ۱۵۰ میلیون تومان بود که از این اعداد، اکنون فقط در سال جاری مبلغ کمک بلاعوض به خانواده‌های عادی به ۱۵۰ میلیون تومان ارتقا پیدا خواهد کرد و بخشنامه جدیدی برای سایر خانوارها نیامده است.

کد خبر 1309
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 436

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها