1402/02/18 13:39:1
در رسانه | صالح آباد | شناسایی خانواده‌های نیازمند و گازکشی منازل مددجویان بهزیستی در صالح‌آباد

روزنامه قدس- ابوالحسن صاحبی- رئیس بهزیستی صالح‌آباد گفت: ۶۰ نفر از خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دوقلو و سه قلو در سال‌ گذشته در این شهرستان شناسایی و تشکیل پرونده داده‌ و از کمک هزینه معیشت خانواده‌های چندقلو که به ‌صورت ماهیانه پرداخت می‌شود، بهره‌مند شده‌اند.


به گزارش قدس خراسان، زری صادقی اظهار کرد: برنامه حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو با هدف توسعه عدالت اجتماعی، تأمین رفاه اجتماعی و کاهش مشکلات خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی انجام شده است.

رئیس بهزیستی صالح‌آباد خاطرنشان کرد: تمامی پرداخت‌ها به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو براساس بُعد خانوار و تا پایان ۶ سالگی صورت می‌گیرد و بهزیستی با تقبل بخشی از هزینه‌های مالی این خانواده‌ها در تسهیل رشد کودک و تربیت متوازن و متعادل چندقلوها نقش ایفا می‌کند که علاوه بر مستمری، این خانواده‌ها از کمک‌های موردی دیگر از قبیل شیرخشک و بسته‌های معیشتی نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین تأکید کرد: لوله‌کشی گاز منزل ۱۱ مددجوی زیر پوشش این نهاد در صالح‌آباد پایان یافت، از ۱۰۰ روستای شهرستان، برخی از آن‌ها لوله‌کشی آب و گاز ندارند و این شهرستان با ۵۰ هزار نفر جمعیت تلفیقی شیعه و سنی و ۹۰کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

صادقی ادامه داد: مددجویان واجد شرایط در روستاهایی که به‌تازگی گازرسانی برای آن‌ها انجام گرفته‌ و همین طور مددجویانی که به‌ دلیل مشکلات مالی هنوز امکان برخورداری از این نعمت را پیدا نکرده‌اند، توسط مددکاران شناسایی شده و خوشبختانه لوله‌کشی گاز داخلی منزل برای ۱۱ نفر از این عزیزان انجام شد.

رئیس بهزیستی صالح‌آباد با اشاره به اینکه ۶۶ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای لوله‌کشی گاز داخلی منازل مددجویان هزینه شده، گفت: این اقدام نقش بسزایی در ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و رفع محرومیت مددجویان دارد.

وی همچنین تصریح کرد: تمامی افراد دارای معلولیت با شدت شدید و خیلی شدید زیر پوشش اداره بهزیستی این شهرستان به‌ صورت ماهیانه مستمری‌ دریافت می‌کنند.

صادقی افزود: در حال‌ حاضر ۸۲۵ تن دارای معلولیت زیر پوشش بهزیستی این شهرستان هستند و بخشی از این افراد در سال‌های گذشته مستمری‌بگیر شده و ۶۱۹ نفر فقط در سال گذشته مستمری‌بگیر شده‌ و در حال ‌حاضر بیشتر توانخواهان زیر پوشش این اداره مستمری دریافت می‌کنند.

رئیس بهزیستی صالح‌آباد با بیان اینکه پرداخت مستمری خانوارهای دارای افراد معلول براساس بعد خانوار صورت می‌گیرد، گفت: خانوارهای یک‌نفره ۵۴۶ هزار تومان، دونفره ۵۸۰ هزار تومان، سه نفره یک میلیون و ۹۲ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۴۰۴ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره یک میلیون و ۷۱۶هزار تومان ماهیانه به ‌عنوان مستمری دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای برقراری مستمری، شدت معلولیت همواره مدنظر است، بدین‌ صورت که افراد دارای معلولیت با شدت خیلی شدید، شدید و متوسط در اولویت هستند و در صورت تخصیص اعتبار می‌توانیم برای افراد دارای معلولیت با شدت خفیف نیز مستمری تعیین کنیم که امیدواریم اعتبار حق پرستاری نیز به این شهرستان تخصیص یابد تا توانخواهان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 1377
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 571

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها