1402/02/24 20:57:41
ایسنا | مهمترین علل خشونت‌های خانگی در خراسان رضوی چیست؟

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی گفت: خشونت‌های خانگی ناشی از عوامل متعددی بوده و نمی‌توان با تمرکز بر یک موضوع علت خشونت را یافت، با توجه به پیوستگی آسیب‌های اجتماعی و رابطه علت و معلولی میان آنها صرفا می‌توان به علل زمینه‌ساز خشونت اشاره کرد.


شهره شاهرودی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص میزان خشونت‌های خانگی در استان طی سال گذشته اظهار کرد: ۳۴.۸ درصد تماس‌های سال گذشته اورژانس اجتماعی مربوط به خشونت خانگی بوده است که کودک آزاری با ۵۳.۸ درصد بیشترین میزان از کل خشونت خانگی گزارش شده در سال ۱۴۰۱ را داشته است.

وی ادامه داد: همسرآزاری با ۳۵.۸۲ درصد، سالمندآزاری با ۵.۸ درصد، معلول آزاری با ۳.۳ درصد و والدآزاری با ۱.۴ درصد مجموع خشونت‌های خانگی بوده که در سال گذشته گزارش شده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه میزان خشونت علیه زنان که در سال ۱۴۰۰ به اورژانس اجتماعی گزارش شده ۲۳.۴ درصد بوده که این میزان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است، بیان کرد: مجموع تماس‌هایی که سال گذشته با اورژانس اجتماعی برقرار شده است ۲۷ هزار و ۲۳۶ مورد بوده است.

شاهرودی در خصوص مهمترین علل خشونت‌های خانگی، اضافه کرد: خشونت‌های خانگی ناشی از عوامل متعددی بوده و نمی‌توان با تمرکز بر یک موضوع علت خشونت را یافت، با توجه به پیوستگی آسیب‌های اجتماعی و رابطه علت و معلولی میان آنها صرفا می‌توان به علل زمینه‌ساز خشونت اشاره کرد.

وی ادامه داد: با بررسی موارد اعلام شده به اورژانس اجتماعی عللی از جمله عدم آشنایی خانواده‌ها به مهارت کنترل هیجانات، عدم آشنایی با شیوه‌های فرزند پروری، اعتیاد یک یا هر دو والد، مشکلات روانی یکی از اعضای خانواده، مسائل و مشکلات اجتماعی از جمله بیکاری، فقر، تنوع و گستردگی آسیب‌های اجتماعی و ... اشاره کرد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه فعالیت‌های اورژانس اجتماعی در حوزه پیشگیری سطح ۲ و یا همان مداخله و درمان بوده است، بیان کرد: اورژانس اجتماعی با حضور در نقاط آسیب‌خیز علاوه بر ارائه خدمات به گروه‌های هدف نسبت به معرفی خدمات و وظایف اورژانس اقدام می‌کند و سعی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد .

شاهرودی همچنین درخصوص تعداد کودکانی که در سال ۱۴۰۱ به شیرخوارگاه و یا خانه‌های فرزندان در استان تحویل داده شده‌اند، گفت: تعداد ۶۲۷ کودک و نوجوان سال گذشته تحویل شیرخوارگاه و خانه‌های فرزندان استان شده‌اند که بیشتر در گروه سنی شیرخوار و ۶-۳ سال بوده‌اند که مهمترین علت جداسازی فرزندان بدسرپرستی و اعتیاد والدین است.

وی با بیان اینکه تعداد خانه‌های نگهداری از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست استان ۹۴ مرکز است، گفت: از این تعداد یک شیرخوارگاه و بقیه خانه‌های نگهداری از کودکان و نوجوانان در سه گروه سنی ۳-۶سال،  ۱۲-۷سال و ۱۸-۱۳ سال هستند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: این خانه‌ها توسط خیریه‌ها و با مجوز بهزیستی ایجاد و تحت نظارت بهزیستی استان است که پس از مشهد بیشترین تعداد خانه‌های فرزندان را در شهرستان سبزوار به تعداد ۱۰ مرکز داریم.

کد خبر 1422
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 411

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها