1402/02/25 7:42:17
آغاز ارزیابی میزان دسترس پذیری دستگاه های اجرایی شهرستان خواف برای افراد دارای معلولیت

دستگاه های اجرایی شهرستان خواف از لحاظ میزان دسترس پذیری محیط اداری برای افراد دارای معلولیت مورد ارزیابی قرار می گیرند.


رییس اداره بهزیستی خواف ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به شروع ارزیابی عملکرد سال 1401دستگاه های اجرایی در سطح شهرستان، ادارات و اماکن دولتی از لحاظ میزان دسترس پذیری‌‌ محیط اداری برای افراد دارای معلولیت مورد ارزیابی قرار می گیرند.

 سیدمهدی متولی افزود:‌‍ ضوابط لازم الاجرا در ورودی ساختمان شامل مسیر ورودی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان به ساختمان اداری ،مسیر های دسترسی در داخل ساختمان اداری ،تجهیز ساختمان های اداری به علایم بین المللی ویژه افراد دارای معلولیت ،محل توقف خودرو،دسترسی مناسب به سرویس های بهداشتی ،داشتن ورودی مناسب و.....از مهمترین موارد چک لیست ارزشیابی است که توسط کارشناسان بهزیستی مورد بررسی قرار می گیرد و نتایج جهت جمع بندی و تعیین امتیاز دستگاه ها به استان ارسال خواهد شد.

وی افزود: باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که یک فرد دارای معلولیت بدون داشتن همراه قادر باشد با مراجعه به ادارات پس از انجام امور خود به راحتی به مقصد خود برگردد و این مستلزم همکاری تمام ارگان ها می باشد چرا که در واقع استقلال و دسترس پذیری مناسب از درب منزل یک فرد دارای معلولیت شروع می شود .

متولی ادامه داد: شهرستان خواف فاقد ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب سازی شده برای تردد افراد دارای معلولیت است و حل این مشکل، نیازمند همت و هم افزایی سازمانهای مرتبط است.

کد خبر 1423
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 465

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها