1402/02/25 9:39:39
شهرآرا | ۴۰ درصد از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی دارای معلولیت شدید هستند

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در گفتگو با روزنامه شهرآرا، درباره تعداد پرونده‌های معلولان استان می‌گوید: ۱۳۰هزار پرونده معلولان در استان داریم که از این تعداد، ۴۰درصدشان معلولیت شدید دارند.


پرداخت مستمری به ۹۰درصد معلولان استان
حمیدرضا علیزاده معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی است. او از سختی‌های معلولان به‌ویژه معلولان شدید آگاه است و می‌گوید در وضعیت تورمی بی‌شک معلولان با اوضاع سخت‌تری روبه‌رو خواهند بود.
معاون توان‌بخشی بهزیستی استان درباره کم‌وکیف اجرای قوانین حمایتی حوزه معلولان می‌گوید: یکی از بندهای قوانین حمایتی ماده۲۷ است. ماده۲۷ مربوط به معلولان شدید و بسیار شدیدی است که توانایی کارکردن ندارند و به‌عبارتی وابسته به تخت هستند. بر اساس قانون، دولت مکلف است مبلغی را به‌صورت ماهانه به این افراد بدهد.
معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی درباره چگونگی پرداختی‌های بهزیستی به جامعه معلولان زیرپوشش، آماری ارائه می‌کند و می‌گوید: پیگیری‌های بسیاری دراین‌باره انجام شد تا بتوانیم جامعه معلول استان را زیرپوشش مستمری ببریم. درنهایت با همراهی مسئولان کشوری، توانستیم برای ۹۰درصد معلولان استان مستمری برقرار کنیم.
معلولان در صدر اولویت‌های پیگیری استان
معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی در ادامه تأکید می‌کند که پرداخت مستمری تنها راه حمایتی بهزیستی از معلولان استان نیست و دراین‌باره جدا از مستمری حمایت‌های مالی موردی، حمایت برای خرید لوازم کمک‌توان‌بخشی، کمک‌هزینه رفت‌وآمد و تحصیلی نیز وجود دارد. او تأکید می‌کند که معلولان شدید و خیلی شدید استان جزو اولویت‌های پیگیری در استان هستند. اکنون نیز همه معلولان شدید و بسیار شدید استان مستمری دریافت می‌کنند. برای افراد متوسط و خفیف نیز با بررسی وضع خانوادگی آنان، این مستمری برقرار می‌شود. آمار ۹۰درصدی که اشاره کردم، مصداق همین گفته‌هاست. علیزاده این را نیز اضافه می‌کند که این رقم پرداختی در برابر تورمی که در کشور وجود دارد، زیاد نیست، اما بهزیستی استان پیگیری‌هایی کرده است تا بتواند همین حمایت‌ها را از جامعه معلولان داشته باشد. معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی درباره رقم مستمری معلولان این‌طور توضیح می‌دهد: این رقم امسال افزایش یافته است و تا جایی که اطلاع دارم، برای هر فرد معلول ۶۰۰هزار تومان پرداخت می‌شود.
وام ۱۵۰میلیونی با سود کم برای اشتغال
معاون بهزیستی استان در ادامه به چندوچون اشتغال معلولان اشاره می‌کند و می‌گوید: برای معلولان وام اشتغال با سود کم در نظر گرفته شده است تا بتوانند برای خود شغلی ایجاد کنند. او از تعداد معلولانی که وام دریافت کرده‌اند، آماری ندارد.  
به‌گفته معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی، موضوع اشتغال و پرداخت وام‌ها در حوزه مشارکت‌های بهزیستی است و آنان می‌توانند در این حوزه پاسخگو باشند.

کد خبر 1426
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 420

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها