1402/02/28 9:17:48
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در ویدئوکنفرانس روز روابط عمومی؛
انجام صحیح وظایف و معرفی صحیح آن به جامعه در اولویت مدیران بهزیستی قرار گیرد

به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، ویدیو کنفرانسی با حضور مدیرکل، مدیر و کارشناسان روابط عمومی ستاد، روسا و کارشناسان روابط عمومی ادارات بهزیستی ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی برگزار گردید.


مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این ویدیوکنفرانس با بیان اینکه روابط عمومی باید وکیل مدافع سازمان نسبت به فضای بیرونی و همینطور مدعی‌العمومِ مشتری نسبت به فضای درونی باشد، گفت: مدیری که از فضای بیرون سازمان باخبر نباشد قطعا نمی‌تواند برنامه‌ریزی‌هایی متناسب با مشکلات جامعه هدف داشته باشد و قطعا سازمان را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد. بهزیستی وظایف و مسئولیت‌های متعدد و گسترده‌ای دارد اما متاسفانه عملکرد مثبت بهزیستی کمتر دیده می‌شود. کافیست کوچکترین خلل یا مشکلی اتفاق بیفتد و کمبود و نقیصه‌ای در کار و فعالیت به‌وجود آید، آن هنگام است که بهزیستی با هجمه‌های بیشماری مواجه می‌شود و مورد قضاوت‌های ناصحیحی قرار می‌گیرد.

دکتر مسعود فیروزی افزود: کمتر کسی از اقدامات درمانی، توانبخشی، حمایتی، آموزشی و... بهزیستی به مددجویان و توانخواهانی که در مراکز زندگی می‌کنند، اطلاع دارد اما اگر فقط یک نفر از بین جمعیت چندهزارنفری در این مراکز با مشکلی مواجه شود یا فردی پشت نوبت برقراری مستمری باشد، متاسفانه آگاهی و شناختِ جامعه از بهزیستی براساس همان یک‌نفر خواهد بود.

وی با بیان اینکه درحوزه برقراری ارتباط مناسب و اطلاع‌رسانی درمورد خدمات بهزیستی همواره ایراداتی بر ما وارد است که بخشی از آن می‌تواند با بهره‌برداری موثر از منابع انسانی و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها و رسانه ها پیگیری و انجام شود، گفت: باید اخبار امیدآفرین را منتشر کنیم. مسائل باید به‌صورت جامع وکامل بیان شوند و تمامی جوانب منفی و مثبت آن توامان در نظر گرفته شود. اخباری که ناامیدی را به جامعه القاء می‌کنند، مسئله‌ای را حل نخواهند کرد و بیشتر ایجاد یاس، دلخوری، افسردگی، سرخوردگی در جامعه خواهند کرد. این پمپاژ ناامیدی می‌تواند مسئله‌ها و مشکلاتی که به آن مبتلا هستیم را تقویت کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: وظیفه سازمانی ما در بهزیستی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد توانمندی و بازتوانی است. ولی در اطلاع رسانی این خدمات تخصصی کوتاهی هایی داریم و به‌همین دلیل است که عملکرد این سازمان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. متاسفانه اخبار مثبت و خوب که بیانگر کارکردها، ارائه خدمت به محرومین، بازتوانی و توانمندسازی آنها است، کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد اما اگر خبری درخصوص آسیب‌های اجتماعی تهیه شود، به‌صورت گسترده بازنشر می‌شود. بنابراین باید تولید محتوا در بهزیستی دستور کار قرار بگیرد و از قدرت رسانه ها جهت ارایه محتواهای تولیدشده استفاده گردد.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم در ارزیابی عملکرد مدیران ادارات بهزیستی در شهرستان‌های مختلف، توجه آنها به موضوع روابط عمومی است، گفت: همکاران ما در شهرستان‌ها تلاش‌های بسیاری می‌کنند و این باید در معرض دید همگان قرار گیرد. باید در وهله اول تمامی کارها را به‌درستی انجام دهیم و در وهله دوم این کار درست را به جامعه معرفی کنیم. مناسبت‌های متعددی در تقویم وجود دارد که مرتبط با نوع خدمت و فعالیت‌های بهزیستی است. تمامی این مناسبت‌ها بهانه‌ای است تا سازمان فعالیت‌های خود را عرضه و معرفی نماید.

کد خبر 1444
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 458

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها