1402/11/02 9:39:11
تسهیل تردد افراد داراي معلوليت گلبهار در دستور كار قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان گلبهار ، جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان گلبهار به ریاست " مهندس مطلبی پور معاون عمرانی فرماندار و اعضای عضو کمیته در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد


در ابتداي جلسه رئيس بهزيستي شهرستان توضيحاتي راجع به معلوليت عنوان نمود. داريوش وكيلي افزود 15 درصد جامعه را افراد داراي معلوليت تشكيل مي دهند كه مانند ساير اقشار جامعه بايد به كليه خدمات عمومي دسترسي داشته باشند و به طور مستقل بتوانند از خدماتي كه در جامعه ارائه مي شود مانند اشتغال، آموزش و پرورش، سيستم حمل و نقل، و ...استفاده كنند.

دبير كميته مناسب سازي شهرستان يكي از دلايل بزرگ معلوليت را ازدواج هاي فاميلي عنوان نمود و در ادامه از زحمات كليه ادارات در زمينه مناسب سازي و ايجاد محيط قابل دسترسي جهت افراد داراي معلوليت تقدير نمود.

سپس معاون عمراني فرماندار با بیان اینکه افراد داراي معلوليت نیز حقی همچون سایر افراد جامعه دارند و بایستی رعایت حقوق آنها مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید مناسب سازی و استاندارد سازی ساختمان های در حال احداث اداری و چند طبقه نیز توسط شهرداری و نظام مهندسی مورد توجه قرار گیرد و حقوق افراد داراي معلوليت نیز در احداث آنها مدنظر باشد.

 همچنين در این جلسه رئيس بهزیستی شهرستان نیز نکات و تصاویری را از عدم مناسب سازی یا استاندارد ایجاد نشدن رمپ های برخی ادارات، بانک ها و مراکز پررفت و آمد شهرستان را به سمع و نظر حاضران رساند و خواستار همکاری ادارات در رفع آنها شد.

کد خبر 3277
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 80

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها