1403/02/05 14:13:22
افتتاح کارگاه اشتغال زایی مرکز کاهش آسیب صابران در شهر مشهد

به گزارش روابط عمومي مديريت بهزيستي شهرستان مشهد، کارگاه اشتغال زایی مرکز کاهش آسیب صابران سرزمین پاکی در ۵ اردیبهشت ماه ١۴۰۳ با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب استان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد، معاون پیشگیری بهزیستی استان، معاون امور اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، مدیر بهزیستی شهرستان مشهد و جمعی دیگر از مسئولین استان و شهرستان با هدف جلوگیری از چرخه اعتیاد و مهارت آموزی به بهبود یافتگان اعتیاد در شهرستان مشهد افتتاح شد.


اسماعیل رحمانی معاون دادستان عمومی و انقلاب استان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد در این مراسم گفت: درمان معتادان به تنهایی کارساز نیست و برای جلوگیری از بازگشت و عود مجدد بهبود یافتگان به چرخه اعتیاد باید مهارت آموزی و اشتغال زایی را مورد توجه قرار داد.

رحمانی همچنین افزود: می‌توان تهدیدی که یک معتاد برای جامعه دارد را به فرصت تبدیل کرد و آن را با استفاده از به کارگیری بهبود یافتگان به عنوان نیروی کار امکان پذیر کرد. از این رو طرح توانمندسازی بهبود یافتگان در دستور کار دادسراها قرار گرفته و تلاش می شود با استفاده از ظرفیت های مختلف و راه اندازی کارگاه ها و مراکز حرفه آموزی و اشتغال زایی، به آنان انگیزه بازگشت به زندگی سالم داده شود.

اسماعیل رحمانی ادامه داد: در این طرح از لحاظ درمانی، فرهنگی و اجتماعی و غیره به مددجویان خدمات لازم ارائه می شود تا برای بازگشت به زندگی سالم آمادگی لازم را کسب کنند. همچنین ما در این طرح برنامه های مستمر برای مددجویان خواهیم داشت و در طول اجرای طرح، آسیب شناسی های لازم صورت خواهد گرفت و معایب آن رفع خواهد شد و با نظارت جدی بر فعالیت مراکز ترک اعتیاد و عدم فرآیندهای تشریفاتی سعی خواهد شد تا بدین طریق فرآیند درمان با متادون تا حد امکان کاهش یابد.

گفتنی است در این طرح از کارآفرینان علاقه مند دعوت می شود تا با راه اندازی کارگاههایی در مجاورت مراکز اقامتی ترک اعتیاد، تعدادی از مددجویان این مراکز را، در این کارگاهها آموزش و با کسب مهارت ایجاد شده به کار مشغول کنند.

 در حال حاضر تعداد 5 مرکز اقامتی ماده 16 در سطح شهر مشهد دارای کارگاههای حفاظت شده فعال می باشند که به بهبود یافتگان در راستای طرح بازگشت به زندگی سالم، خدمات اشتغال زایی ارائه می دهند.

 

 

 

کد خبر 3763
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 71

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها