1403/03/09 12:24:50
مناسب سازی محیط شهری ویژه معلولین درتربت حیدریه

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان تربت حیدریه ، کمیته مناسب سازی (شورای مناسب سازی شهرستان تربت حیدریه ) با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و رییس و مسئول توانبخشی بهزیستی و رییس بنیادشهید و امورایثارگران ، شهرداری و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن جلسات فرمانداری تربت حیدریه برگزار شد.


معاون عمرانی فرمانداری تربت حیدریه:  نقاط مشکل‌دار شهری شناسایی  و اولویت‌بندی شود.

معاون امورعمرانی فرمانداری  تربت حیدریه  افزود: مناسب سازی محیط شهری، فرصت مغتنمی است جهت ارزیابی رویکرد کیفیت و وسعت اجرای قانون ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی برای عبور و مرور معلولین  عزیز و جانبازان محترم که حدود 17 سال از تصویب آ ن درشوراهای شهرسازی و معماری می گذرد.

در این جلسه ، سیدعلی موسوی ،  مناسب‌سازی معابر عمومی برای سهولت در رفت و آمد معلولان، جانبازان سرافراز و سالمندان را از اولویت‌های مهم شهرستان دانست و اظهار داشت: با توجه به حضور فعال این عزیزان در جامعه عدم مناسب‌سازی اماکن و کمبود امکانات مناسب باعث ایجاد مشکلات جدی خواهد شد.

معاون امورعمرانی فرمانداری  بر لزوم شناسایی نقاط مشکل‌دار سطح شهر و اولویت‌بندی آنها تأکید کرد و گفت: تیم نظارتی مناسب‌سازی بر اماکن عمومی مثل پارک‌ها، ادارات و بانک‌هایی که اعضای جامعه هدف بیشتر با آنها سر و کار دارند نظارت و آنها را در اولویت مناسب سازی قراردهند.

رییس بهزیستی تربت حیدریه ، دراین جلسه ، فرصتی برای آگاه‌سازی جامعه نسبت به مسائل مربوط به معلولین دانست .

 فاطمه  صادق امیری  تصریح کرد: مناسب سازی معابر و کیفیت دسترسی به اماکن و مراکز مختلف در رفاه و آسایش معلولین از مهمترین اهداف ما می باشد .

رییس بهزیستی همچنین اعلام داشت: احداث پل های هوایی، نصب آسانسور، همسطح سازی پیاده روها و پل ها، نصب نرده در کناره پل ها، اجرای کف پوش مخصوص نابینایان در معابر از مطالبات جامعه هدف میباشد . البته  ناگفته نماند تعدادی از این طرح ها توسط دستگاه های مربوطه اجرا یی شده که جایی  بسی تقدیر و تشکر  را دارد.

فاطمه صادق امیری گفت: امیدواریم روزی بدون مانع را درشهرستان نظاره گر باشیم.

سپس دستگاههای اجرایی گزارش عملکرد خود را درخصوص مناسب سازی  ارائه دادند.

درپایان مقررگردید ، با توجه به شروع مناسب سازی عابر پیاده ویژه روشندلان ،  توسط شهرداری ، مکانهایی که رفت و آمد معلولین و جانبازان زیاد است ،  توسط بهزیستی و بنیادشهید  شناسایی و در اولویت قرارگیرد و جهت اجرایی نمودن آن ، به کمیته مناسب سازی و شهرداری اعلام نمایند.

 

کد خبر 4043
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 136

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها