1403/03/13 11:10:4
برگزاری مراسم زیارت عاشورا به مناسبت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ، در تربت حیدریه

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی تربت حیدریه ، مراسم معنوی ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی با حضور رییس و کارکنان بهزیستی تربت حیدریه در نمازخانه این اداره برگزار گردید.


 

زندگی نامه امام خمینی (بطورمختصر)  منبع  پایگاه  اطلاع رسانی جماران

گفتنی است امام خمینی (روح الله مصطفوی خمینی) در 1 مهر سال 1281 هجری شمسی در خمین به دنیا آمد آقا سیدمصطفی ، پدر ایشان از منتقدان خوانین و مأموران‏ دولتی بود و زمانی که روح‌الله پنج ماه بیشتر نداشت به شهادت رسید. سید روح‌الله خمینی پس از مطالعه علوم اسلامی در خمین، برای تکمیل تحصیلات خود به اراک و از آنجا به قم رفت و تدریس علوم فلسفی را در سن 27 سالگی آغاز کرد. با شدت گرفتن اقدامات ظالمانه حکومت پهلوی، ایشان نیز به انتقاد از رژیم و سپس مبارزه از طریق آگاهی رسانی به مردم مسلمان ایران پرداخت.

با اوج گیری اعتراضات در سال های 1356 و 1357 سرانجام در 22 بهمن 1357 انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.  در پی پیروزی انقلاب، امام خمینی مردم را دعوت به شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران کرد و  با رای 98 درصدی مردم این نظام را بنیان گذاشت. سرانجام آیت الله خمینی در سال 1358 به بیماری قلبی مبتلا شد و به دستور پزشک از قم به تهران آمد. ایشان تا زمان رحلت (1368) در سن 81 سالگی در تهران ماند.

14 خرداد ماه سال 1368 هجری شمسی ، تاریخ دقیق  رحلت حضرت امام خمینی (ره) معمارکبیرانقلاب اسلامی  است.  مرقد مطهر ایشان در تهران میباشد. ودر این روز نیز حضرت آیت الله خامنه ایی به رهبری (1368 هجری شمسی) توسط مجلس خبرگان رهبری انتخاب میشوند

 

 

کد خبر 4057
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 145

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها