1403/03/13 12:19:37
نشست بررسی شاخص های مناسب سازی و ارزیابی ادارات بردسکن در طرح جشنواره شهید رجایی

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بردسکن، در ١۲ خردادماه سال ١۴۰۳ جلسه ای در خصوص برنامه ریزی و تدابیر لازم جهت بررسی شاخص های مناسب سازی ارزیابی ادارات ( طرح جشنواره شهید رجایی ) با حضور حمیدرضاعلیزاده معاون امور توانبخشی بهزیستی استان و سایر نمایندگان دستگاههای اجرایی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.


 

در ابتدا مصطفی محمدپور رییس اداره بهزیستی بردسکن ضمن عرض تسلیت شهادت رییس جمهور جناب آقای دکتر رییسی و همراهان گرامی شان و خیر مقدم به آقای علیزاده و سایر نمایندگان ادارات از مجموعه فرمانداری و شهرداری و شورای اسلامی شهر بابت تشکیل جلسه و پیگیری مساله مناسب سازی تقدیر نمود و سپس به ارائه گزارش و اقدامات مناسب سازی ادارات در طرح جشنواره شهید رجایی نمود . و از 2 اداره برق و مالیات که مناسب سازی صددرصدی را در سطح شهرستان انجام داده اند تقدیر و تشکر نمود.

سپس  عاشوری فر معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری ضمن خیرمقدم به علیزاده معاون توانبخشی بهزیستی استان و نمایندگان ادارات و تشکر ز بهزیستی شهرستان افزود: همه دستگاههای اجرایی بایستی نهایت تلاش خود را در زمینه مناسب سازی محیط اداری و مبلمان شهری داشته باشند تا معلولین و سالمندان در شهرستان به عدالت و برابر اجتماعی دست یابند.

علیزاده ضمن عرض تسلیت  شهادت ریاست محترم جمهور و همراهان عزیزشان  تشکر ویژه از فرمانداری و بهزیستی شهرستان بابت تشکیل جلسه و پیگیری های جدی در خصوص مناسب سازی جامعه هدف افزود تا قبل از این 3 سالی که آقای رییسی رییس جمهور شوند حدود کمتر از 50 هزار نفر در استان خراسان مستمری بگیر بودند الان تمامی معلولین تحت حمایت قریب به 100 هزار نفر دارند مستمری دریافت می نمایند حق پرستاری در کل استان کمتر از  2000 نفربودند الان بیش از 13 هزار نفر حق پرستاری دریافت می نمایند. در استان معلولین قبلا مشکل لوازم توانبخشی داشتند حتی یک ویلچر امکان نبود به معلولین داده شود ولی در حال حاضر بیشترین ویلچرها را خریداری می کنیم حتی امسال قرار است ویلچرهای کربنی خریداری کنیم که هر کدامش نزدیک به( 50 الی 60 میلیون تومان )است سمعک 12 میلیون تومانی ما داریم به صورت رایگان معلولین اهدا می کنیم و  ...اما سازمان بهزیستی فعالیت های متعددی دارد و جامعه هدف ما گسترده می باشد و در اینجا از خیرین عزیز و موسسات خیریه که در کنار سازمان بهزیستی فعالیت می کنند تقدیر و تشکر می کنم اما موضوع اصلی که در خدمت شما هستیم بحث مناسب سازی جشنواره شهید رجایی میباشد وی گفت در سال 83 که قانون جامع حمایت از معلولان توسط مجلس تصویب شد به 3 دستگاه سازمان بهزیستی  سازمان برنامه بودجه و سازمان وزارت مسکن و راه شهرسازی دستور داده شد که ظرف 3 ماه دستورالعمل مناسب سازی را تکمیل کنند. که متاسفانه در آن زمان این اتفاق نیفتاد اما از سال 95 در استان خراسان بحث مناسب سازی بصورت جدی پیگیری شد و مخصوصا ً مشهد و تعدادی از شهرستان ها که فعالیت چشمگیری داشتند و خود بردسکن هم جزء آنها میباشد چندین سال است که رتبه اول کشوررا کسب نموده است اما بحث شهید رجایی که حدودا 4الی 5 سال است که دارد پیگیری میشود من خواهشی که دارم از دستگاههای اجرایی این است از مدیر کل مربوطه خود اعتبارات مناسب سازی دریافت کنند و نسبت به مناسب سازی محیط اداری اقدام نمایند .

این جشنواره همه ساله در دو شاخص عمومی و اختصاصی 100 امتیازی به ارزیابی دستگاهها و ادارات دولتی میپردازد که مناسب سازی و دسترسی آسان افراد یکی از آیتم های ارزیابی در شاخص های عمومی دستگاه بشمار می آید .

در پایان جلسه از زحمات خانم صولت کارشناس مناسب سازی بهزیستی بردسکن که خود نیز از توان یابان می باشد بابت پیگیری در امرمناسب سازی تقدیر و تشکر نمود .

 

کد خبر 4061
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 108

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها