1403/04/09 10:4:31
دسترسی آسان به منابع و امکانات محیطی حق همه اقشار هست

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان باخرز، ۲۴درصد از ادارات و نهاد‌های خدمات‌رسان در شهرستان باخرز مسیر تردد توانیابان را مناسب‌سازی کرده‌اند.


 

علیرضا حسین پوررئیس اداره بهزیستی شهرستان باخرز، با بیان اینکه با اقدامات صورت پذیرفته در سال 1402 و سال جاری؛ بهزیستی با کسب 95 امتیاز درجشنواره شهید رجایی رتبه نخست در بین تمامی ادارات در دسترسی عادلانه و بدون محدودیت به تمامی اقشار آسیب پذیر من جمله جانبازان، معلولین، سالمندان،زنان باردار و کودکان را کسب نموده است.

حسین پور با بیان اینکه: شهرستان باخرز دارای 13 شعبه و باجه بانکی و بیش از 20 دستگاه خودپرداز فعال می باشد. که متاسفانه تنها یک شعبه بانکی و دستگاه خودپرداز در بانک ملی استاندارهای لازم جهت تردد و بهره مندی بدون واسطه معلولین را ایجاد نموده و قابل دسترس می باشد.

دبیر جلسات ستاد مناسب سازی شهرستان باخرزگفت: استیجاری بودن ادارات و دلایلی همچون عدم اجازه صاحبان املاک برای ایحاد تغییرات در فضای ساختمانی، عدم واگذری طولانی مدت املاک به ادارات و افزایش مبلغ اجاره بهای واحدهای تازه تاسیس را ازمهمترین مشکلات در سد راه معلولین دانستند و بیان داشتند از 5 اداره ای که کمترین امتیاز را در جشنواره شهید رجایی در سال جاری کسب نموده اند همگی استیجاری و غیر قابل تغییر در فضای محیطی می باشند.

رئیس بهزیستی باخرز بیان داشت: در سال گذشته در راستای مناسب سازی و دسترس پذیری مسکن و خودرو معلولین مبلغ یک میلیارد وهفتصد میلیون ریال اعتبار بلاعوض جذب گردیده است بیان داشتند تلاش می شود با همت معاونت توانبخشی در سال جاری این مبلغ با افزایش دو برابری در راستای بهره مندی جامعه هدف بیانجامد.

 

کد خبر 4288
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 122

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها