1403/04/24 10:4:56
برگزاری مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا در دهه اول محرم شهرستان بردسکن

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بردسکن ،همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مراسم روح بخش قرائت زیارت عاشورا در بهزیستی شهرستان بردسکن از اول دهه محرم برگزار شد.


 

همزمان با نخستین روز از دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله لحسین (ع) و یاران باوفایشان ، مراسم روح بخش قرائت زیارت عاشورا به میزبانی اداره بهزیستی با حضور مسئولین ادارات ، مدیران و مربیان مراکز غیردولتی و کارکنان بهزیستی و پرسنل اورژانس اجتماعی در محل سالن اجتماعات شهید سردار سلیمانی شهرستان بردسکن برگزار شد .

در این مراسم معنوی که با نوحه خوانی و مرثیه سرایی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و صبحانه همراه بود کارکنان و مسئولین ادارات و تمامی اعضا حاضر در این مراسم عشق و ارادت خود را به امام حسین و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ایراد نمودند .

گفتنی است، در پایان مراسم آقای شکاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به بیان سخنانی در مورد شخصیت  امام حسین (ع)  و زیارت عاشورا پرداخت.

وی افزود: روز هشتم محرم به نام روز علی اکبر نامگذاری شده است که تشنگی امان این طفل بی گناه و معصوم را بریده بود .

سپس عنوان داشت: بهترین توصیفی که در شان امام حسین (ع) می توان بیان کرد جمله پیامبر اکرم (ص) است که می فرماید :من از حسینم و حسین از من است و برای درک معنای دقیق این جمله باید به زیارت عاشورا مراجعه کرد ، ریارتی که قبل از ولادت حضرت اباعبدالله الحسین به عنوان یک حدیث قدسی از جانب خداوند نازل شد و در آن چندین بار کلمه اباعبدالله را می بینیم و زیارت عاشورا سیاسی ترین و اجتماعی ترین و در عین حال عرفانی ترین زیارت نامه ای است که ما در دست داریم و همچنین تابلو شیعیان در زمان غیبت کبری است.

 

کد خبر 4380
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 137

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها