1403/07/23 11:42:49
١١هزار و ۴۲۶ بیمار اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر١١هزار و ۴۲۶ بیمار اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی قرار دارند که خدمات مرتبط با خود را دریافت می‌نمایند.


حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: 15 مرکز مراقبتی شبانه‌روزی ویژه بیماران اعصاب و روان در سطح استان فعال است و به ارائه خدمات شبانه‌روزی به بیش از یک هزار و 720 توانخواه می‌پردازد. از این تعداد 5 مرکز شبانه‌روزی در شهرستان مشهد و 10 مرکز در سایر شهرستان‌ها فعالیت دارند. ارائه خدمات توانبخشی در منزل از دیگر خدمات بهزیستی به این مددجویان است. 9 مرکز مراقبت در منزل نیز به ارائه خدمات به بیماران در محل سکونت آنان می‌‌پردازد.

وی با بیان اینکه خانه‌های حمایتی بیماران روانی مزمن از دیگر مراکز ارائه دهنده خدمت به بیماران اعصاب و روان است، گفت: این خانه‏ها هیچ شباهتی به مراکز بزرگ آسایشگاهی ندارند. درحال حاضر 5 خانه حمایتی در استان فعال است. خانه‏ حمایتی، خانه‌ای برای اسکان حداکثر 10 بیمار روانی مزمن با حدی از توانمندی است که بتوانند امور شخصی خود را انجام دهند. هدف از ایجاد این خانه‏ها، ارائه خدمات درمانی، توانبخشی و آموزشی با هدف بهبود شرایط بیماران، کسب استقلال و در نهایت توانمندسازی بیماران روانی مزمن و آماده سازی خانواده جهت ترخیص توانخواهان از مراکز  می‌باشد.

 معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با ورود خدمات سازمان بهزیستی بعد از تشخیص وضعیت و تایید بیماری نسبت به ساماندهی بیماران از طریق اتخاذ روشی هماهنگ، منسجم و یکپارچه برای ارائه تمام خدمات و فعالیت‌های مربوط به بهداشت و سلامت روان در سطوح پیشگیری، درمان و توانبخشی و نیز بررسی، تعیین و تامین نیازهای بهداشتی درمانی و توانبخشی بیماران روانی مزمن اقدام و سپس با انجام کلیه خدمات لازم در جهت توانمند ساختن بیماران روانی و نیل به زندگی مستقل و خودکفا وارد فاز توانبخشی پزشکی روانی اجتماعی و حرفه‌ای می‌شویم. در نهایت با ارائه برنامه‌هایی که به منظور اعاده سلامتی و تسکین و تخفیف درد و رنج یا رفع علائم و اصلاح تثبیت وضعیت بیمار به عمل می‌آید، رسالت درمان به سرانجام می رسد.

کد خبر 5052
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 6

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها