1403/08/01 9:29:20
دیدار از تمرینات تیم گلبال نابینایان و کم بینایان بهزیستی تربت حیدریه

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان تربت حیدریه ، رییس بهزیستی بهمراه کارشناسان بهزیستی شهرستان با حضور در محل تمرین تیم گلبال تربت حیدریه حضور یافته و از نزدیک به گفتگو با این ورزشکاران پرداختند.


 

در ابتدای این دیدار رییس بهزیستی شهرستان  ضمن عرض خداقوت به ورزشکاران ،  با تقدیر از تلاشهای ورزشکاران گلبال شهرستان ،  ورزش را یکی از موثرترین راه های توانمندسازی و فعالیت و نشاط برای افراد دارای معلولیت و خصوصا نابینایان و کم بینایان که از تحرک کمتری برخوردار هستند دانست .

خانم فاطمه صادق امیری اظهارنمود : مجموعه شما و بهزیستی  باید تمام تلاش خود را به کار ببندد تا علاقه مندان  را با این رشته  ورزشی آشنا نموده و این عزیزان با فعالیت در ورزشهایی که به آن علاقمند می باشند هم به خود و خانواده خود کمک نموده و هم برای  شهرستان مایه افتخار باشند.

سپس مربی تیم گلبال  تربت حیدریه افزود: تیم گلبال شهرستان  با پتانسیلی که من از آنها سراغ دارم به راحتی میتوانند همیشه به عنوان برترین تیم  درسطوح مختلف  استانی و حتی کشوری  مطرح باشند. و این مستلزم این میباشد که مسئولین مربوطه حمایت نمایند.  چرا که با توجه به فضاهای موجود ، سالن ورزشی ، مربیان خبره و بازیکنان خوب و با استعداد  این امر بسیار دست یافتنی است.

لطفی (مربی تیم گلبال تربت حیدریه )همچنین افزود: از آنجا که گلبال ورزش اول نابینایان و کم‌بینایان است؛ حمایت‌هایی از قبیل اختصاص کفش و لباس تمرین به بچه‌ها از سوی مسئولین  را می طلبد. اما می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که زیرساخت‌های ورزش برای افراد دارای آسیب بینایی به‌هیچ ‌وجه مناسب‌سازی نشده است.

در ادامه این دیدار مربی و بازیکنان این تیم به بیان طرح ها و  مشکلات و دیدگاه های خود با رییس بهزیستی پرداختند .

 قابل ذکر است گل بال یک ورزش تیمی ویژه نابینایان است که میان دو تیم برگزار می‌شود و هر تیم توپ را به طرف دروازه تیم دیگر پرتاب می‌کند. تیم مقابل با شنیدن صدای حرکت توپ جهت آن را تشخیص داده و می‌کوشد از ورود آن به دروازه خود جلوگیری کند

این ورزش در سال ۱۹۴۶ توسط دو نفر به نام‌های هانتس لورِنتسِن از اتریش و سِپ رایندله از آلمان برای بازپروری سربازان نابیناشده در جنگ جهانی دوم طراحی شد.

 

کد خبر 5123
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 8

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها