1403/08/01 9:50:45
به بهانه اول آبان‌ماه؛ روز ملی آمار و برنامه‌ریزی
پشتیبانی از ١۵ سامانه اطلاعاتی توسط واحد آمار

کارشناس آمار اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: واحد آمار اداره کل بهزیستی خراسان رضوی مسئولیت پشتیبانی از ١۵ سامانه بهزیستی را برعهده دارد و در جهت الکترونیکی نمودن کلیه خدمات به جامعه هدف ارائه خدمت می‌نماید .


هدا کافی افزود: واحد آمار اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با پشتیبانی سامانه‌های اطلاعاتی مددجویان که در حال حاضر بالغ بر15 سامانه می‌باشد، فرآیند ثبت و ویرایش داده‌ها در سطح ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و مراکز را پشتیبانی و پس از پردازش و تحلیل داده‌ها، گزارش‌های کاربردی را جهت تصمیم‌گیری کارشناسان و مدیران استان ارائه می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: هرکدام از این سامانه‌ها به ارائه خدماتی خاص و منحصر به فرد متناسب با فعالیت معاونت‌ها و دفاتر تخصصی سازمان می‌پردازد. این سامانه‌ها شامل سامانه ارمغان، سامانه مشاوره، آمبلیوپی، فرزندخواندگی، طلاق، اورژانس اجتماعی، شبه خانواده، گزارش گیری (کلیک ویو) ، دانشجویی، سنتر، پیشخوان مجازی( (sam، مثبت زندگی و... می‌باشد.

کارشناس آمار اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: این روزها با توجه به استقرار سامانه جدید به نام سامانه جامع خدمات بهزیستی( (swoو بهره برداری از آن، فرآیند مهاجرت از سامانه ارمغان و مثبت زندگی به سامانه جامع خدمات بهزیستی کشور در حال انجام می‌باشد که این فرآیند باعث پایش مددجویان و به روزرسانی اطلاعات آنها می‌شود و نظارت و پشتیبانی از تمامی این فرآیندها برعهده کارشناسان آمار می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: روال تعریف شده برای پروسه انتقال و فعال نمودن پرونده‌ها به این ترتیب است که کارشناسان پذیرش شهرستان‌ها باید کلیه پرونده‌ها را مورد بازبینی و پایش قرار داده و سپس به مراکز مثبت زندگی یا مددکاران اداره ارجاع دهند. این امر باعث به روزرسانی اطلاعات مددجویان می‌گردد. از ابتدای این امر تاکنون در استان خراسان رضوی حدود15 درصد از کل پرونده‌ها پس از پایش فعال گردیده‌اند.

کافی افزود: پس از بهره برداری کامل از این سامانه کلیه خدمات از طریق این بانک اطلاعاتی و به صورت کاملا الکترونیکی به مددجویان و جامعه هدف ارائه خواهد شد.


در ادامه سمیه مقامی کارشناس آمار اداره کل بهزیستی خراسان رضوی به بیان اهمیت علم آمار در پیشبرد اهداف سازمانی پرداخت و گفت: آمار و اطلاعات به منزله توسعه است. اگر درصدد تقویت توسعه پایدار باشیم، باید تولید و انتشار اطلاعات قابل اعتماد داشته باشیم، چرا که آمار اساس برنامه‌ریزی است. به همین منظور روز اول آبان ماه روز ملی آمار و برنامه ریزی با هدف مورد توجه قرار گرفتن اهمیت داده‌ها در نظام آماری مدرن در مرکز آمار ایران نام گرفته است. بهره‌مندی از نتایج تحلیل اطلاعات، محصول فرآیند نظام‌مندآماری از عوامل مهم برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه پایدار کشورها محسوب می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت مدیریت اطلاعات در سازمان بهزیستی کشور که به قریب 10 درصد یعنی 7 میلیون و 956  نفر از جمعیت کشور ارائه خدمت کرده و برای ارتقای رفاه اجتماعی ایشان برنامه‌ریزی می‌کند، کتمان ناپذیر است. لازم به‌ذکر است که استان خراسان رضوی نیز  بالغ بر 554 هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش خود دارد.

مقامی ادامه داد: واحد آمار اداره کل بهزیستی خراسان رضوی هر ساله اقدام به تهیه و تنظیم فرمت‌های مختلف سالنامه مشتمل برصدها جدول آماری و نمودار و نقشه جهت ارائه به سازمان بهزیستی کشور و نهاد های حاکمیتی مانند مرکز آمار ایران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استانداری خراسان رضوی، اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی، شهرداری شهرستان مشهد و همچنین آمارنامه‌های فصلی گوناگون از خدمات و جامعه هدف می‌نمایند.

 

کد خبر 5124
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 28

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها