1403/06/05 9:33:35
برگزاری کنگره ملی ۲١١۶ شهدای تربت حیدریه در ۲۲شهریورماه سال جاری

به گزارش روابط عمومی بهزیستی تربت حیدریه ، جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های کنگره ملی شهدا منطقه تربت حیدریه درسالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی دانشگاه شهرستان برگزارگردید.


 

این جلسه با حضور ، رییس  کمیته تبلیغات و روابط عمومی  کنگره ملی شهدا شهرستان ، مسوولین روابط عمومی ادارات سطح شهرستان ، معاونت فرمانداری با هدف  برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های  اجرایی روز  کنگره ملی شهدا برگزار شد.

جواد بلندی رییس کمیته تبلیغات و روابط عمومی کنگره ملی افزود:  با توجه به فرصت بسیار کوتاه باقی مانده تا زمان برگزاری کنگره یعنی ۲۲ شهریور امسال، دستگاه‌ها باید نسبت به انجام تکلیف سازمانی خود سرعت بیشتری به خرج بدهند.

بر اساس آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این شهرستان، ۲ هزار و 116 شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که از این تعداد هزار و ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ نفر جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارند و از جانبازان این شهرستان ۶۹۰ نفر بالای ۲۵ درصد هستند.

اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه ۲۳ شهید گمنام در خاک آرام گرفته‌اند که شامل پنج شهید در بوستان پیشکوه، پنج شهید در دانشگاه آزاد اسلامی، ۲ شهید گمنام در گلزار بهشت عسکری، ۲ شهید در باغ ملی، ۲ شهید در کدکن، ۲ شهید در بایگ، ۲ شهید در رباط سنگ، یک شهید در توپخانه ۶۱ محرم، یک شهید در تیپ ۱۷۷ ارتش و یک شهید دیگر در دانشگاه تربت‌حیدریه می‌شوند.

۲۰۰ شهید هم در مزار شهدای بهشت عسکری در خاک آرام گرفته‌اند.

در تربت‌حیدریه چهار شهیده زن، پنج مادر دارای ۲ شهید، ۲۱۴ مادر شهید و ۲۱۰ همسر شهید وجود دارد.

گفتنی  است از 19 شهریور بمدت 10 شب همزمان با نماز مغرب و عشا ، نمایش آیینی (واقعه نهم دی ماه تربت حیدریه ) بازسازی  و به روی صحنه میرود .

میهمانان  ومدعوین این کنگره ملی 2116 شهید والامقام   ، از تمامی نقاط ایران ، خانواده های معظم شهدا ، مردم عزیز  و همیشه سرافراز ایران میباشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 4742
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 45

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها