1403/06/11 9:1:30
افتتاح نخستین مرکز درمان و بازتوانی معتادین بانوان درتربت حیدریه

به گزارش روابط عمومی بهزیستی تربت حیدریه ، همزمان با هفته گرامیداشت دولت نخستین مرکز درمان و بازتوانی معتادین (بانوان) با حضور فرماندارشهرستان، دادستان ، معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی ، رییس بهزیستی و مسوولین شهرستانی افتتاح و برگزارشد.


 

خانم صادق امیری رییس بهزیستی ضمن عرض تسلیت ایام  رحلت پیامبر(ص)و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (علیهالسلام) وعرض خیرمقدم به مدعوین  گزارش عملکرد،  در حوزه پیشگیری شهرستان ارائه نمود.

سپس  کی پور ، فرماندارشهرستان  و دادستان شهرستان ضمن تقدیروتشکر از رییس وکارکنان بهزیستی مطالبی راعنوان نمودند.

هادی قیصری معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی دراین مراسم اظهارنمود: مرکز جامع درمان اعتیاد کلیه فعالیت‌های چرخه‌ی درمان اعم از سم‌زدایی اولیه، اقامت بیمار و در مرحله پایانی توانمندسازی و اشتغال را به صورت تجمیع‌شده انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: فرد دچار مشکل اعتیاد به مدت دو ماه  تحت نظارت و نگهداری این مرکز است که طی این مدت  به صورت خدمات دریافت می‌کند.

هادی قیصری  خاطرنشان کرد: چرخه درمان در این مرکز با گرایش روش پرهیزمدار و توسط تیم درمانی متشکل از پزشک، روانشناس و مددکار صورت می‌گیرد.

وی گفت: از مزایای تأسیس این مراکز می‌توان به پیگیری درمان پس از سم‌زدایی اشاره کرد که فرد بهبودیافته پس از سم‌زدایی تحت درمان روانی اجتماعی و بازپروری قرار می‌گیرد و در این مدت ،جلسه آموزشی برای خانواده وی نیز برگزار می‌گردد و در ادامه تا چندین سال به منظور رهایی کامل از اعتیاد این روند با پیگیری مددکاران اجتماعی در خصوص شرایط فرد و وضعیت خانواده وی تداوم خواهد یافت.

سپس صاحب امتیاز و مسئول فنی مرکز عنوان نمود: در خصوص چرخه توانمندسازی، وجود یک کارگاه فعال  (تولید ترشیجات  با ظرفیت اشتغال 5 نفر ویژه بانوان از جمله برنامه‌های دائمی این مراکز است.

خانم منصوره یزدان پور  همچنین  بیان کرد: مرکز جامع درمان اعتیاد  ساحل آرامش  با ظرفیت اسمی 30 نفر و همچنین عرصه 750 مترمربع و اعیان 400 مترمربع  در دو طبقه که شامل 6 اتاق و یک سالن است نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در شهرستان است . ساختمان این مرکز استیجاری بوده و با ظرفیت ۳۰ نفر  و تاکنون جهت تعمیرات و بازسازی آن مبلغ یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: هزینه درمان هر نفر ۳۴ میلیون ریال و دوره درمان نیز به طور معمول یک ماه است.

 

 

کد خبر 4778
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 55

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها