1403/03/29 21:18:59
آمادگی خدمت رسانی اورژانس اجتماعی به همشهریان چنارانی

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان چناران، اورژانس اجتماعی واقع در اداره بهزیستی شهرستان چناران آماده دریافت گزارش‌های همشهریان محترم از طریق تماس با خط ١٢٣ یا مراجعه حضوری می باشد.


 

فاطمه آزاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان چناران گفت: در هر جامعه‌ای برای پاسخگویی به نیازهای مردم و یا کاهش یا حل مشکلات آن‌ها تمهیداتی اتخاذ و برنامه‌هایی تدوین و اجرا می‌شود. یکی از این برنامه‌ها در جمهوری اسلامی ایران "برنامه اورژانس اجتماعی" می‌باشد که حاصل فعالیت چند ساله سازمان بهزیستی کشور است. این برنامه، تلفیقی از خط تلفن اورژانس اجتماعی (١٢٣)، تیم سیار اورژانس اجتماعی (خدمات اجتماعی سیار) و مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی) است.

در این برنامه ویژگی مهم ارائه خدمات اجتماعی یعنی "تخصصی بودن"، "به موقع بودن" و "در دسترس بودن" مدنظر قرار گرفته است تا از این طریق ارائه خدمات اجتماعی به مردم در سازمان بهزیستی کشور "محدود به زمان و مکان" نگردد و "رویکرد فعال" جایگزین رویکرد غیر فعال شود و "اجتماع (جامعه) محوری" در برنامه ها عملیاتی شود.

 گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی:

کودک آزاری

همسر آزاری

سالمند آزاری

معلول آزاری

کودکان کار

کودکان خیابانی

افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی نموده‌اند.

دختران و پسران فراری از منزل

افراد دارای اختلال هویت جنسی

زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی

 اهداف تشکیل اورژانس اجتماعی:

هدف کلی تشکیل اورژانس اجتماعی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌باشد.

اهداف تخصصی تشکیل اورژانس اجتماعی، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه

ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع

ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی

 

ارتقاء آگاهی و شناخت خانواده و اجتماعی نسبت به نیازهای مراجعان به منظور تسهیل فرایند حل مسئله در شرایط بحرانی

شناسائی مناطق و کانون‌های آسیب زا و اقدامات تخصصی در بحران زدایی

شناسایی آسیب‌های اجتماعی نوپدید و بازپدید

مداخله مؤثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی می‌باشد.

شهرستان چناران دارای یک مرکز اورژانس اجتماعی می‌باشد که شامل دو تیم سیار و مداخله که هر تیم متشکل از یک روانشناس و یک مددکار آماده خدمت در موارد کودک آزاری، اقدام به خودکشی و... می‌باشد.

 همشهریان محترم می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق تماس با خط ١٢٣ یا با مراجعه حضوری به مرکز اورژانس اجتماعی واقع در اداره بهزیستی شهرستان چناران اعلام نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 4211
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 116

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها