1403/03/29 21:27:36
جلسات آموزش خانواده با رویکرد کاهش آسیب در مرکز مثبت زندگی چناران برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان چناران ، جلسات آموزش خانواده با رویکرد کاهش آسیب به صورت عملی برای تعداد ۲۰ نفر از بانوان سرپرست خانواده و خانواده افراد دارای معلولیت برگزار گردید


 

فاطمه آزاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان چناران بیان داشت:. هنگامی که با ازدواج یک خانواده ی جدید تشکیل می شود، تأثیرپذیری اعضای فعلی (زن و مرد) بر یکدیگر نیز آغاز می گردد. دامنه ی این تأثیرات با ورود افراد جدید به خانواده، یعنی فرزندان و سایرین (بستگان زن و مرد) روز به روز بیشتر می شود که محصول آن شبکه ای از روابط بین اعضا است.

وی افزود: اگر خانواده را به یک مدرسه ی کوچک تشبیه کنیم، زن و مرد یا پدر و مادر به عنوان مدیران خانواده، در قبال آن مسؤولیت مشترک دارند چرا که در خانواده ارزش ها و آرمان های فرزندان شکل می گیرد بنابراین پدر و مادر باید اطلاعات و تجربیات لازم را برای ایفای نقش مطلوب خود کسب کرده باشند. از طرفی، مرد و زن جوان آگاهی و تجربه ی لازم را در این زمینه ندارند و طبیعتاً به شیوه ی مطلوب عمل نمی کنند.

همچنین نمی دانند که چگونه و از چه طریق، راه و روش زندگی و تربیت صحیح را بیاموزند .

در اینجاست که ضرورت آموزش خانواده خودنمایی می کند. از طریق آموزش به اعضای خانواده و خصوصاً آموزش به والدین است که می توان خانواده را از سیر به سوی نابسامانی بازداشت و یا از نابسامانی نجات داد .

در این راستا در مکان مرکز مثبت زندگی کد 5467 در تاریخ 23 و 24 خردادماه به مدت چهار ساعت با موضوعات مهارت گفتگو، مهارت گوش دادن فعال، اهمیت دایره ارتباطات، مشخص کردن حد و مرز در زندگی، مهارت همدلی، با انجام بازی های روانشناسی به صورت عملی برای تعداد 20 نفر از بانوان سرپرست خانواده و خانواده افراد دارای معلولیت برگزار کرد.

 

کد خبر 4212
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 108

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها