1403/04/14 21:46:58
برگزاری سومین جلسه کمیته پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق و تحکیم‌ بنیان خانواده شهرستان چناران

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان چناران ، سومین جلسه کمیته پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق و تحکیم‌ بنیان خانواده شهرستان چناران با هدف بررسی آسیب علل طلاق و بررسی عوامل تحکیم بنیان خانواده با حضور اعضای کمیته مربوطه در محل فرماندهی نیروی انتظامی برگزار گردید.


 

درراستای  کاهش طلاق و بررسی عوامل زمینه ساز تحکیم بنیان خانواده در ابتدای جلسه فاطمه آزاد رئیس بهزیستی چناران آمار تحلیلی و مقایسه ای علل طلاق شهرستان را در خصوص زوجین مراجعه کننده به مرکز مشاوره مجری طرح تصمیم (سامانه طلاق) ارائه نمودند و اولویت های پیشنهادی را با توجه به مهترین علت طلاق در بین زوجین شهرستان که نداشتن مهارتهای سازگارانه است را ارائه کردند.

 ایشان به اهمیت آموزش‌های قبل از ازدواج و فراگیری مهارتهای سازگارانه و ارتباطی دربین جوانان اشاره نمود و مطرح کرد:  با توجه به اینکه سن ازدواج در شهرستان ما پایین است این آموزش ها می بایست هر چه سریعتر با همراهی آموزش و پرورش آغاز شود.

مساله مهم بعدی آموزش زوجین در پنج سال طلایی اول زندگی است که در این زمینه ادارات عضو قرارگاه کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان همه باهم  تکلیف دارند و با پرهیز از موازی کاری می بایست اقدامات لازم برنامه ریزی و اجرا گردد. برنامه ها نباید مناسبتی و گذرا باشد .آموزش مستمر و همسو تاثیر گذار است.

و در نهایت رئیس بهزیستی چناران به تنظیم محتوای آموزشی منسجم و توافق نظر در ارائه مطالب ارائه شده در جلسات آموزشی اشاره نمودند و خواستند نشست های اندیشه ورزی جهت بومی سازی و وحدت رویه آموزشی بخصوص در محتوای آموزش های پیش از ازدواج مقدمه شروعی تاثیر گزار و جریان ساز در ازدواج آگاهانه است.

پس از استماع نظرات مدعوین مصوبات اتخاذ گردید.

 اعضای شرکت کننده در این جلسه نیروی انتظامی، بهداشت درمان، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علمی کاربردی عالیس، کمیته امداد، اداره بهزیستی، مرکز مشاوره بهزیست، کلینیک مددکاری فراسو شهرستان چناران بودند.

 

 

کد خبر 4331
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 98

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها