1403/04/14 22:12:58
به مناسبت بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان
برگزاری میز خدمت و ارائه خدمات غربالگری سلامت جسمی و مشاوره

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان چناران، به مناسبت بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان و با مشارکت ادارات فعال در حوزه خانواده، برنامه های متنوعی در مکان پارک ملت شهرستان چناران و با حضور شهروندان به منظور تجلیل از خانواده و یادآوری وجود بازنشستگان و سالمندان در خانواده ها برگزار گردید.


 

۲۵ ذی الحجه روز نزول "سوره انسان و آیه هل أتی" در مقام اهل بیت مطهر پیامبر عظیم الشأن در تاریخ رسمی کشور بعنوان "روز خانواده و تکریم بازنشستگان" نامگذاری شده تا ضمن یادآوری نقش بسزای خانواده و رکن اصلی آن یعنی سالمندان بعنوان سرمایه‌های معنوی جامعه، گامی در جهت شکوفایی، نشاط، سلامت روانی و حیات این رکن برجسته از نهاد اجتماعی برداریم.

این روز یادآور حمایت، پشتیبانی، همدلی، صداقت، باور و ایمان راسخ تک تک اعضای خانواده ای است به مهربانی با یکدیگر و زیباتر که این روز را روز تکریم بازنشستگان و سالمندان نیز نام نهادند. سالمندانی که مرکز دایره خانواده اند و حرکت پرگار زندگی دیگران تنها با اتکاء به آنان امکان پذیر است.

به مناسبت گرامیداشت روز خانواده و تکریم سالمندان و بازنشستگان برنامه های متنوع و با نشاطی در محل پارک ملت شهرستان چناران برگزار گردید:

فضا سازی محیط توسط شهرداری چناران انجام شد.

میزخدمت غربالگری فشار خون و دیابت توسط شبکه بهداشت درمان، تامین اجتماعی و جمعیت هلال احمر شهرستان

میز خدمت ارائه خدمات حمایتی و آموزشی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره بهزیستی، بیمه سلامت، اداره تامین اجتماعی

بازی‌های بومی محلی و حرکات اصلاحی توسط اداره ورزش جوانان

معرفی و کتاب های مرتبط با خانواده و بهداشت دوران سالمندی توسط اداره کتابخانه ها

ارائه بازی ها و تمرین های خاص پیشگیری از آلزایمر توسط مرکز مشاوره بهزیستی و با حضور فعال تیم اورژانس اجتماعی و خانه سالمندان ثنا

 

 

کد خبر 4333
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 90

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها