1403/05/17 20:22:22
به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی
رونمایی از دو طرح تدوین شده توسط مرکز مشاوره بهزیستی شهرستان چناران

از دو طرح گروه درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی در رفتار پرخطر ویژه نوجوانان و نیز پرتکل خشونت های رفتاری زوجین توسط خانم مهدیه زره دار مسئول فنی مرکز مشاوره بهزیستی در حضور خبرنگاران شهرستان رونمایی شد.


 

خانم مهدیه زره دار مسئول فنی مرکز مشاوره بهزیستی شهرستان چناران در حضور خبرنگاران شهرستان این دو طرح را اینگونه بیان داشت:

گروه درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی در رفتار پرخطر ویژه نوجوانان

امروزه با رشد جوامع صنعتی و افزایش فشارهای روانی انسان ها در زندگی روزمره آمار خودکشی در سطح جهان و همچنین کشورما در حال افزایش می باشد و این امر  اثرات روحی و روانی منفی شدیدی را برای خانواده و فرد اقدام کننده خودکشی به همراه دارد. همچنین با توجه به اینکه در سن نوجوانی اقدام به خودکشی آمار بیشتری داشته است و نوجوانی سن بحران هویت و فشار گروه های سنی هستند نیازمند آموزش مهارت‌های زندگی برای افزایش سطح رفاه روانی زندگی می باشند، در همین راستا مرکز مشاوره بهزیست اقدام به ارائه طرح پرتکل درمانی ذهن آگاهی مبتنی بر رفتارهای پرخطر ویژه نوجوانان کرده است هدف این طرح آشنایی نوجوانان با افکار ناکارامد و باورهای غیر منطقی خود و آموزش خویشتن پذیری و حل مشکلات می باشد.

در این طرح کلیه نوجوانانی که اقدام به رفتار های پرخطر مثل خودزنی، مسموميت دارویی و اقدام به خودکشی داشته اند پذیرش می‌شوند و بعد از ارزیابی بالینی و مصاحبه وارد درمان می شوند.

امید است با انجام این طرح با کاهش چشمگیر خودکشی و افزایش سطح روان نوجوانان شهرمان روبه رو شویم.

پرتکل خشونت های رفتاری زوجین

با توجه به افزایش آمار طلاق در کشور امروزه افزایش بهبود روابط زوجین از اهمیت بالایی برخوردار هست از آنجائیکه خشونت رفتاری در زوجین از عوامل مهم طلاق می باشد. ارائه روش‌های روانشناسی در زمینه کاهش  خشونت‌های رفتاری مهمترین وظیفه روانشناسان می باشد‌؛ در همین راستا مرکز مشاوره بهزیست به مناسبت هفته بهزیستی از طرح کاهش خشونت‌های رفتاری زوجین رونمایی کرده است و با ارائه پرتکل درمانی خشونت رفتاری در جهت کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی شهرستان چناران گام برداشته است.

هدف این طرح شناخت زوجین از نقاط ضعف و قوت یکدیگر، شناخت و خودآگاهی و کنترل خشم و مهارت های ارتباطی در موقعیت های تنش زا بین زوجین می باشد.

 

کد خبر 4629
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 53

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها