1403/06/10 18:11:48
به بهانه سالروز تاسیس اورژانس اجتماعی
مددکاران و روانشناسان اورژانس اجتماعی، زحماتتان را قدر می نهیم.

به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد افتتاح اولین مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور در هشتم شهریور ماه از پرسنل شاغل در اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان چناران تقدیر به عمل آمد.


 

به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان چناران ، فاطمه آزاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان چناران بیان داشت: اورژانس اجتماعی یکی از خدمات تخصصی و شاخص‌ سازمان بهزیستی است.

کار در اورژانس اجتماعی با فرسایش جسمانی و روانی بسیاری همراه است و کارکنان این مسئولیت خطیر و مهمی را برعهده دارند.

حضور به موقع، سریع، مداخله موثر و حمایت از آسیب دیدگان، کمک به بازتوانی و توانمندسازی آنها و... مسئولیت دشواری است که خوشبختانه کارکنان اورژانس اجتماعی به بهترین نوع، این مسئولیت را انجام می‌دهند.

کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، جایگزینی مداخلات انتظامی و قضایی با مداخلات روانشناختی و اجتماعی، پیشگیری از جرم و افزایش توانایی‌های افراد آسیب‌پذیر از اهداف اورژانس اجتماعی است.

ارتباط گیری با فرد آسیب دیده، کمک به حفظ آرامش او، بررسی و ارزیابی وضعیت و نیز از دیگر اهداف این مرکز است.

سالروز تاسیس اورژانس اجتماعی فرصتی برای بازنگری اهمیت این مرکز به عنوان مجموعه‌ای برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مجموعه ای که به عنوان واحدی مؤثر در حوزه آسیب‌های اجتماعی به صورت مستقیم مداخله گر بوده و نقش بسزایی در این زمینه ایفا کرده است.

اورژانس اجتماعی مأمنی برای زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی، کودکان کار و خیابان، سالمندان آزار دیده، افرادی که به نوعی در معرض آسیب‌های اجتماعی بوده و امروز نام این مرکز برای عمده مردم آشنا و مددکاران این مجموعه با تعهد کاری آمیخته با مسئولیت پذیری مضاعف نقشی ماندگار در ساماندهی مراجعان اورژانس داشته‌اند.

سالروز تأسیس اورژانس اجتماعی فرصتی برای بیان نقش موثر مددکاران و روانشناسان این مراکز و اهمیت خدمات ارزشمند آن‌ها است که با وجود سختی کار در این حوزه فعالیت درخشان و ارزشمندی داشته و اینجانب ضمن قدردانی از زحمات این عزیزان، سلامتی و تندرستی همه تلاشگران این عرصه را از خداوند سبحان مسئلت دارم.

 

کد خبر 4776
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 49

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها