1403/07/14 8:55:43
سالمندی فعال ،فردایی بهتر برای همه

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کوهسرخ، رئیس بهزیستی شهرستان کوهسرخ عنوان کرد چهار هزار و ۷۰ سالمند در شهرستان کوهسرخ زندگی می کنند که از این تعداد یک هزار و ۷۳۵ نفر مرد و دو هزار و ۳۳۵ نفر زن هستند.


 

علی حمیدی با بیان اینکه : سالمند به کلیه افراد ۶۰ سال و بالاتر گفته می شود وبا توجه به اینکه افراد سالخورده مرگ را نزدیک می بینند وارد دوره ای می شوند که مرور زندگی خوانده می شود. ممکن است در این فرآیند با ناامیدی مواجه شوند و احساس کنند زندگی آنطور که می بایست نبوده باشد.

وی افزود: برای افراد مسن مهم است که احساس کنند دیگران هنوز به وجود آنان احتیاج دارند و قادرند که به فعالیت روزانه‌ی خود در حدی که توان دارند بپردازند. اگر آنان تا این حد احساس اهمیت و ایمنی کنند به احتمال زیاد در معرض ابتلای به بیماری های جسمی و روانی که در این سنین خیلی شایع است، قرار نخواهند گرفت.

علی حمیدی عنوان کرد: معاون محترم فرماندار در جلسه شورای سالمندی اظهار داشت سالمندی باید آغاز دوره ای امید بخش زندگی هر فرد باشد تا هر سالمند بتواند از آسایش و رفاه واقعی در این دوره بهره ببرد.

معاون فرماندار کوهسرخ با اشاره به لزوم هم افزایی کلیه دستگاه های اداری و اجرایی در اجرای برنامه های مرتبط با توسعه متوازن خاطرنشان کرد: در اجرای هر طرح عمرانی بایستی در پیوست فرهنگی آن به دیگر ملزومات و حقوق شهروندی نظیر حقوق سالمندان بصورت ویژه توجه کرد.

رضا داروغه همچنین از بهزیستی، شهرداری و دیگر ادارات مرتبط با حوزه سالمندان خواست تا به عنوان طرح الگویی، زمینه تحقق شهر حامی سالمند در شهر ریوش مرکز این شهرستان به جد دنبال شود.

 

 

کد خبر 4980
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 111

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها