1403/05/11 11:27:20
پرداخت ١۳۳میلیارد تومان جهت تامین مسکن مددجویان بهزیستی در سال گذشته

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۶١۲نفر از مددجویان از کمک بلاعوض جهت تامین اجاره مسکن به مبلغ ۲١ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برخوردار گردیده‌اند. واگذاری ١١۳۹ واحد مسکونی به محرومین و مددجویان در قالب احداث و خرید مسکن ملی، پرداخت ١١١ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض جهت تامین مسکن در قالب احداث و خرید مسکن مددجویان و ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به ۵۸۴ خانوار واجد شرایط تحت پوشش از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در سال گذشته است.


غلامرضا خالدی افزود: با توجه به اعتبارات حوزه مسکن، خوشبختانه مددجو پشت نوبت در این حوزه وجود ندارد و بعد از ارائه مستندات خرید یا احداث توسط مددجویان از کمک بلاعوض تامین مسکن بهره‌مند می‌گردند .

وی خاطرنشان کرد: کمک به تکمیل و تامین مسکن خانوارهای دارای دو عضو معلول و خانوارهای دارای ایتام دارای پروژه در حال احداث از شاخص‌ترین اقدامات انجام گرفته در سال گذشته بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی، گفت: اعتبارات مسکن مختص مددجویانی است که دارای پرونده تایید شده و فعال در سامانه بهزیستی و تحت پوشش حمایت ‌های مستمر یا غیر مستمر می‌باشند. همچنین فرزندان مستقل شده از مراکز شبانه‌روزی نیز مشمول بهره مندی از اعتبارات این دستورالعمل می‌شوند.

وی درخصوص سایر خدمات ارائه شده به مددجویان، گفت: معافیت از پرداخت هزینه‌های آب، برق، گاز، هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری برای یک بار، تسهیلات ودیعه مسکن برای سرپرست خانوارهای معلول و زن سرپرست خانوار حائز شرایط، کمک به تعمیر واحد مسکونی در مالکیت فرد تحت پوشش سرپرست خانوار حائز شرایط، پرداخت کمک بلاعوض تامین مسکن افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش در قالب احداث یا خرید، کمک به تامین مسکن ایتام با مشارکت سازمان برنامه و بودجه، صندوق توسعه ملی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمک به تامین مسکن معلولین ومددجویان تحت پوشش در قالب طرح نهضت ملی مسکن با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و... بخشی از اقدامات انجام گرفته در این زمینه می‌باشد.

 

 

کد خبر 4590
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 149

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها