1403/05/24 12:20:12
به‌بهانه هفته تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی عنوان شد:
یک هزار و ۵۰۲ مرکز و موسسه غیردولتی، بازوان قدرتمند بهزیستی در ارائه خدمت

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی، گفت: تمام فعالیت‌ها‌ و اهداف سازمان بهزیستی ذات مشارکت‌جویانه دارد و بدون مشارکت‌های مردمی به سر منزل مقصود نمی‌رسیم. اساسا بدون برخورداری از جامعه مدنی قدرتمند و پویا نمی‌توان انتظار داشت که دولت به‌عنوان تنها نیروی موثر در توسعه گام‌هایی پایدار برای بهبود شرایط اجتماعی بردارد و سازمان بهزیستی در تلاش است تا بتواند هدایت برنامه‌های فقرزدایی و خوداتکایی محرومان جامعه را با مشارکت مردم در دست بگیرد.


مسعود فیروزی افزود: درحال حاضر  یک هزار و 502 مرکز و موسسه غیردولتی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی به عنوان بازوان قدرتمند بهزیستی این سازمان را در پیشبرد اهداف و خدمت به جامعه هدف یاری می‌کنند. این مجموعه‌ها شامل مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد، انجمن‌ها و خیریه‌ها، مراکز خدمات مشاوره اجتماعی، مراکز مثبت زندگی، مراکز توانبخشی معلولین، مراکز نگهداری شبانه روزی کودکان بی‌سرپرست، مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان، کلینیک‌ و اورژانس های مددکاری اجتماعی، مراکز توانبخشی و درمان بیماران روانی مزمن، مراکز حرفه آموزی معلولین، مراکز خدمات مشاوره زنتیک، خانه سلامت دختران و زنان می‌شود که ماهیت و نوع خدمات این مراکز بسیار متنوع و گسترده است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌‌‌‌‌‌‌افزایی در حل مسائل و مرتفع‌کردن نیازهای موجود در کنار تلاش برای به حداقل رساندن مساله تعارض منافع از کلیدی‌‌‌‌‌‌‌ترین مولفه‌‌‌‌‌‌‌های فعالیت‌های تشکلی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ضمن تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی و مردم‌نهاد شریک بهزیستی در حمایت از مددجویان این سازمان هستند، گفت: درحال‌حاضر تمامی ادارات بهزیستی در شهرستان‌ها تشکیل گروه جهادی داده‌اند و از این طریق در راستای جلب مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی و همینطور خدمت‌رسانی به جامعه هدف اقدام می‌نمایند. مشارکت، گستره‌ی بسیار وسیعی دارد و منظور فقط مشارکت مالی نیست و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی و امور خیریه را در بر می‌گیرد.گروه‌های جهادی بسیاری با حمایت سپاه پاسداران، بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، آستان قدس رضوی و... به ارائه خدمات مختلفی از قبیل ساخت مسکن، مرمت و مناسب‌سازی منازل مددجویان، برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان، توزیع وسایل کمک توانبخشی و بسته‌های معیشتی، ارائه خدمات درمانی، توزیع لوازم ضروری زندگی، تهیه جهیزیه و سیسمونی، اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی و... در تمامی شهرستان‌های استان خراسان رضوی می‌پردازند.

کد خبر 4667
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 77

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها