1403/06/07 12:29:14
به بهانه سالروز تاسیس اورژانس اجتماعی؛
زحماتتان را می‌بینیم| تقدیر از کارشناسان شاغل در اورژانس اجتماعی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، به‌مناسبت بیست و پنجمین سالگرد افتتاح اولین مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور در هشتم شهریور ماه، به‌منظور قدردانی از زحمات و تلاش‌های اثربخش کارشناسان شاغل در مراکز اورژانس اجتماعی، مراسم تقدیر از کارشناسان به‌صورت کشوری و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار گردید و در این مراسم از دونفر از کارشناسان برتر شاغل در اورژانس اجتماعی مشهد تقدیر به عمل آمد.


معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه این جلسه، گفت: اورژانس اجتماعی یکی از خدمات تخصصی و شاخص‌ سازمان بهزیستی است.کار در اورژانس اجتماعی با فرسایش جسمانی و روانی بسیاری همراه است و همکاران ما مسئولیت خطیر و مهمی را برعهده دارند. حضور به موقع، سریع، مداخله موثر و حمایت از آسیب دیدگان، کمک به بازتوانی و توانمندسازی آنها و... مسئولیت دشواری است که خوشبختانه کارکنان اورژانس اجتماعی به بهترین نوع، این مسئولیت را انجام می‌دهند و ما قدردان زحمات تمامی آنها در شهرستان‌های مختلف هستیم.

حمیده محدث افزود: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، جایگزینی مداخلات انتظامی و قضایی با مداخلات روانشناختی و اجتماعی، پیشگیری از جرم و افزایش توانایی‌های افراد آسیب‌پذیر از اهداف اورژانس اجتماعی است. ارتباط گیری با فرد آسیب دیده، کمک به حفظ آرامش او، بررسی و ارزیابی وضعیت و ... هنر روانشناسان و مددکارانی است که در این حرفه علیرغم تمامی دشواری‌هایش به صورت خستگی ناپذیر فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز اورژانس اجتماعی مشتمل بر خط 123 اورژانس اجتماعی، مرکز  مداخله در بحران و خدمات سیار اورژانس اجتماعی است. در حال حاضر 22 مركز اورژانس اجتماعي در سطح استان فعال مي‌باشد. تمام گروه‌های سنی می‌توانند از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند گردند و در صورت نیاز از این طریق به سایر قسمت‌های بهزیستی ارجاع داده شوند. ارائه خدمات به گروه هدف اورژانس اجتماعي به صورت موقت و غير مستمر مي‌باشد و در صورت نیاز مالی مراجعین مبالغی به عنوان کمک‌های موردی جهت رفع نیازهای ضروری به آنها پرداخت می‌گردد.

کد خبر 4753
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 154

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها