1403/06/17 9:9:23
پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین اولویت کمیسیون اجتماعی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل و معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از مرکز اقامتی و توانمندسازی زنان آسیب دیده اجتماعی توس مشهد (خانه تلاش) بازدید کردند.


معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص، گفت: در این بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس آشنایی بیشتری با موضوعات مربوط به زنان آسیب دیده اجتماعی پیدا کرده، در جریان روند پذیرش و نحوه توانمندسازی آنها قرار گرفته و به سوالات آنها نیز پاسخ داده شد. در بخشی از بازدید، تعدادی از زنان این مرکز مسائل و چالش‌های خود را با بانوان عضو کمیسیون اجتماعی درمیان گذاشتند.

حمیده محدث افزود: کمبود نیروی انسانی خصوصا در قسمت تیم‌های تخصصی و افزایش اعتبارات پس از ترخیص مددجویان از جمله مهم‌ترین مواردی بود که در این بازدید عنوان گردید. باتوجه به کاهش سن آسیب‌های اجتماعی و در راستای آئین نامه اجرایی ماده 6 قانون حمایت از اطفال و نوجوانان نیاز است که دستگاه‌های دیگری نیز پای کار بیایند. اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز بر هم‌افزایی بین دستگاه‌هایی که در حوزه آسیب موثر هستند و نقشی بر عهده دارند و به‌کارگیری رویکرد پیشگیرانه از طریق استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های دستگاه‌های مسئول در امور فرهنگی خصوصا آموزش و پرورش و صداوسیما تاکید کردند و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را جزو مهم‌ترین اولویت کمیسیون اجتماعی مجلس دانستند.

کد خبر 4802
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 91

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها