1402/10/30 3:41:57
سفر یک روزه مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به شهرستان سرخس

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در سفر یکروزه به شهرستان سرخس در دیدارهای جداگانه با فرماندار، دادستان و امام جمعه این شهرستان به تشریح رسالت و اهداف سازمان بهزیستی در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: وظایف سازمان بهزیستی بسیار متعدد و متنوع است و مسئولیت خطیری را در حوزه توانبخشی، پیشگیری و آسیب‌های اجتماعی بر عهده دارد. همکاران ما در بهزیستی نیازند تعامل و همراهی سایر نهادها و ارگان‌های دیگر می‌باشند و امیدواریم با گسترش همکاری در حوزه‌های مشترک شاهد افزایش سطح کیفی خدمات به جامعه هدف بهزیستی باشیم و این ارتباط و تعامل سازنده همواره استمرار یابد.


دکتر مسعود فیروزی در این جلسات به معرفی برخی از خدمات ارائه شده توسط اداره بهزیستی شهرستان سرخس پرداخت و گفت: در حال حاضر 2 هزار و 657 نفر از افراد دارای معلولیت  از مستمری ماهیانه و 26 نفر از آنها  علاوه بر مستمری ماهیانه از حق پرستاری نیز برخوردار می‌شوند.242 نفر از مددجویان حوزه اجتماعی هم از مستمری ماهیانه برخوردار می‌شوند. 38 نفر از خانواده‌های نیازمند دارای فرزند چندقلو و 27 فرزند امداد بگیر تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان می‌باشند. تمامی مددجویان و توانخواهان علاوه بر دریافت مستمری ماهیانه از سایر حمایت‌ها از جمله کمک بلاعوض ودیعه مسکن، کمک‌ هزینه درمان، کمک هزینه آماده سازی شغلی، تسهیلات اشتغال، کمک هزینه تامین لوازم ضروری زندگی و... بهره‌مند می‌گردند.

وی با بیان اینکه دامنه فعالیت‌های سازمان بهزیستی بسیار گسترده و جامعه هدف متنوع است، کفت: وجود یک مرکز آموزشی توانبخشی ویژه افراد دارای معلولیت، سه کلینیک ترک اعتیاد سرپایی، یک مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد، 2 مرکز مشاوره، یک کلینیک مددکاری، سه مرکز مثبت زندگی و دو موسسه خیریه  در حوزه توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی تحت نظارت سازمان بهزیستی در شهرستان سرخس به ارائه خدمات به مددجویان می‌پردازند که هرکدام اهداف و مسئولیت‌های متفاوتی با یکدیگر دارند و با جامعه هدف متفاوتی از یکدیگر مواجه هستند. در حال حاضر 20 کودک در مرکز خیریه نگهداری کودکان بی‌سرپرست امام علی(ع) زندگی می‌کنند و تمامی خدمات آموزشی، تربیتی، ورزشی، تحصیلی و... توسط متخصصین و مربیان در فضایی که به محیط خانه شبیه سازی شده با حساسیت و دقت نظر بسیاری به این فرزندان ارائه می‌گردد. تمامی این موارد مسئولیت خطیر و سنگینی را بر عهده اداره بهزیستی این شهرستان گذاشته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان سرخس 75 مسکن به مددجویان تحویل داده شده و 110 مسکن معلولان در حال احداث می‌باشد. در 9 ماهه ابتدای سال جاری نیز56 مورد اشتغال پایدار برای مددجویان این شهرستان ایجاد گردیده است.

 

 

 

 

کد خبر 3261
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 136

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها