1403/01/15 10:9:6
آغاز مجدد کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد
والد آگاه، فرزند ایمن

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از اجرای مجدد پویش رسانه ای پیشگیری از اعتیاد از تاریخ ۱۴لغایت ۲۶فروردین ماه دراستان خراسان رضوی خبرداد.


دکتر مسعود فیروزی در این خصوص، گفت: درپویش کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد که با شعار"آیا میدانی الان فرزندت کجاست ؟" اجرا می‌‎گردد، هدف اصلی حساس‌سازی وآگاهسازی والدین نسبت به فرزندان‌شان می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: عوارض روحی و جسمی اعتیاد به حدی خطرناک است که پیشگیری از آن از درمان این بیماری به مراتب بااهمیت‌تر است. والدین همواره باید به این سه سوال پاسخ دهند: فرزندشان الان کجاست؟ چه کار می‌کند؟ با چه کسی است؟  شماره تماس ۰۹۶۲۸خط ملی اعتیاد به‌عنوان تخصصی ترین وموثق ترین خط جهت راهنمایی ودریافت مشاوره برای والدین با موضوع پیشگیری ودرمان اعتیاد قابل دسترسی است و خانواده‌ها از طریق تماس با این خط می‌توانند از راهنمایی علمی مشاوران متخصص در زمان‌ها و موقعیت‌های مختلف برخوردار شوند.

وی افزود: برای مصون ماندن فرزندان از دام اعتیاد، راه‌های زیادی وجود دارد. اعتیاد نوجوانان به مواد مخدر خطرناک و همزمان اسفناک است. والدین، معلمان و هر کسی که به نوعی با نوجوانان در ارتباط هستند با استفاده از راهکارهایی می‌توانند از اعتیاد آنها جلوگیری کنند. افزایش آگاهی در خصوص اعتیاد و عوارض آن، ایجاد رابطه صمیمی با نوجوانان و افزایش حس مسئولیت پذیری در آنها، افزایش اعتماد به نفس و... از راهکارهای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در میان نوجوانان می‌باشند.

 

کد خبر 3664
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 165

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها