1403/02/13 16:35:26
تعداد ۱۲۷ خانواده دارای فرزند دوقلو از خدمات اداره بهزیستی چناران استفاده می کنند

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان چناران ، در گزارش پیش رو به ارائه خدمات حمایتی تخصصی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو در اداره بهزیستی چناران پرداخته شده است و به چندین سئوال پرتکرار نیز پاسخ داده شده است.


اداره بهزیستی شهرستان چناران به عنوان متولی امر حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو در این شهرستان سالیان متمادی است که مبادرت به این امر مهم نموده است .

به گفته ی لیلا مقیمی کارشناس امور اجتماعی و شبه خانواده اداره بهزیستی شهرستان چناران از آنجایی که خانواده مهم‌ترین واحد جامعه و مرکز اصلی رشد و تعالی انسان است از این رو در سازمان بهزیستی توجه ویژه‌ای به خانواده و فرزندان بالاخص فرزندان چند قلو شده است.

همچنین مقیمی تاکید نمود: در خانواده است که فرزندان هویت واقعی خود را پیدا نموده و شخصیت اصلی آنها شکل می‌گیرد و نیازهایشان برطرف می‌شود. انسان به شدت به نیازهای خود وابسته است آنچه احتیاج و نیاز درونی فرد است بخش زیادی از فکر او را مشغول می‌کند و قسمتی مهمی از زندگیش را تشکیل می‌دهد از این رو به منظور کاهش فشارهای ناشی از تولد چند نوزاد همزمان در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها به خانواده‌های نیازمند دارای فرزند چند قلو از طرف اداره بهزیستی شهرستان چناران تا پایان دوره طفولیت (۶ سالگی) به خانواده‌های عزیز دارای فرزندان چند قلو مستمری ماهیانه پرداخت می‌گردد.

سوال: در حال حاضر چه تعداد از خانواده‌های حائز شرایط تحت پوشش اداره بهزیستی چناران می‌باشند؟

 جواب: مطابق با آمار و اطلاعات و توضیحات ارائه شده از طرف کارشناس امور اجتماعی و شبه خانواده اداره بهزیستی شهرستان چناران با توجه به اینکه فرزندان در مقایسه با والدین و بزرگترها به نیازهایشان وابستگی بیشتری دارند هر اندازه که انسان از نظر شرایط سنی کوچکتر  و ناتوان‌تر باشد در برابر نیازهایی که تامین نمی‌شود احساس تهدید بیشتری می‌کند و آسیب پذیری بیشتری دارد لذا در حال حاضر تعداد ۱۲۷ خانواده دارای فرزند دوقلو و تعداد ۵ خانواده دارای فرزند سه قلو تحت پوشش اداره بهزیستی چناران قرار دارند.

سوال: شرایط و نحوه پذیرش خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو در اداره بهزیستی چگونه است؟

 جواب: بر اساس دستورالعمل‌ها و ضوابط و مقررات سازمان بهزیستی کشور  و همچنین دستورالعمل‌های داخلی معاونت امور اجتماعی و شبه خانواده پذیرش این خانواده‌های عزیز بر اساس دهک‌بندی انجام گرفته از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می‌باشد. به این ترتیب که خانواده‌های دارای فرزند دو قلو شامل دهک اول تا پنجم و خانواده‌های دارای فرزند سه قلو و بالاتر شامل دهک اول تا هفتم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

سوال: میزان کمک هزینه پرداختی اداره بهزیستی به این قبیل خانواده‌های عزیز در چه قالبی و با چه مبالغی می‌باشد؟

جواب: با توجه به مستندات ارایه شده از سوی کارشناس امور اجتماعی  بهزیستی چناران و طبق آخرین مصوبه دریافتی در سال ۱۴۰۳ از سوی دفتر معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، میزان مستمری پرداختی این خانواده‌های عزیز به شرح ذیل می‌باشد:

خانواده‌هایی دارای فرزند چند قلو با بعد خانوار ۴ نفره

به مبلغ  2میلیون و555هزار 280 تومان و خانواده‌های دارای فرزند چند قلو با بعد خانوار ۵ نفر به بالا مبلغ  3میلیون و123هزارو120تومان به صورت ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.

 

کد خبر 3842
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 524

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها