1402/07/11 7:30:14
در افتتاحیه ساختمان جدید مرکز شبانه‌روزی سالمندان گلبهار عنوان شد:
فراهم نمودن شرایط زندگی شرافتمندانه برای افراد مسن و از کار افتاده، یکی از وظایف بهزیستی است

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید مرکز بهشت مادران، گفت: تکریم سالمندان و احترام به آنان افزون بر تکلیف الهی، وظیفه انسانی است.


دکتر مسعود فیروزی، افزود: یکی از وظایف بهزیستی، فراهم نمودن شرایط زندگی شرافتمندانه برای افراد مسن و از کار افتاده در جامعه است. سالمندان به واسطه شرایط جسمی و روحی‌شان قشر آسیب پذیری هستند. یکی از مصادیق نیکی، احترام به سالمندان است. مراقبت از افراد سالمند نیاز به انرژی و توان زیادی دارد. کسانی که در این مراکز فعالیت می‌کنند با نیت قربه الی الله در محیط کار حاضر می‌شوند زیرا کار سخت و طاقت فرسایی بر عهده دارند و قطعا اجر و پاداش این افراد در نزد پروردگان محفوظ است و برکات خدمت به سالمندان در زندگی آنها جاری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای مراکز نگهداری سالمندان استانداردهای مختلفی به لحاظ فیزیکی، مراقبتی و خدماتی که ارائه می‌شود، لحاظ گردیده است. مهم‌ترین این استانداردها فضای مناسب، تعداد مراقب کافی، تغذیه مناسب و از طرفی فعالیت جسمی ذهنی کافی سالمندان است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، افزود: به منظور نظارت لازم در زمينه عملكرد مراکز سالمندان، کميته نظارت شهرستان که شامل رییس اداره بهزیستی شهرستان، کارشناس مسئول توانبخشی و کارشناس ناظر شهرستان می‌باشد با هماهنگی کمیته نظارت استان فعالیت دارند. مراکز حداقل هر سه ماه یک بار توسط کارشناس ناظر شهرستان و کارشناس اداره کل بهزیستی طبق دستورالعمل ارسالی از سوی معاونت امور توانبخشی کشور مورد بازدید و ارزیابی قرار می‌گيرند و پس از تجزیه و تحليل نتایج و تائيد نمره ارزشيابی در کميته نظارت تخصصی استان، رتبه مرکز تعيين و به‌صورت کتبی به مرکز مربوطه ابلاغ و جهت درج در بانک اطلاعاتی به دفترمربوطه در بهزیستی کشور ارسال می‌گردد. بدیهی است رتبه‌بندی مراکز در تخصيص تسهيلات تأثيرگذار خواهد بود.

 

 

 

 

کد خبر 2605
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 376

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها