1402/10/06 7:29:49
در رسانه| ۲۰ خانواده در تایباد در نوبت تحویل فرزندخوانده هستند

رئیس اداره بهزیستی تایباد گفت: در حال حاضر ۲۰ خانواده در این شهرستان در نوبت تحویل و تقبل سرپرستی فرزندخوانده هستند.


افسانه فدایی رئیس اداره بهزیستی تایباد گفت: در حال حاضر ۲۰ خانواده در شهرستان که از نعمت فرزند محروم اند، در نوبت تحویل و تقبل سرپرستی فرزندخوانده هستند.

وی افزود: از سال ۱۳۹۲ تا کنون، تعداد ۸۷ کودک در تایباد به فرزندخواندگی گرفته شده و دارای شناسنامه شده اند.

رئیس اداره بهزیستی تایباد ادامه داد: زوج‌هایی که خواهان سرپرستی از فرزندخوانده هستند باید شرایط قیدشده در قانون «حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست»  مصوب سال ۱۳۹۲ را داشته باشند.

فدایی بیان کرد: به عنوان مثال، مطابق ماده ۸ این قانون، کودکانی می‌توانند به سرپرستی گرفته شوند که امکان شناخت هیچ یک از پدر، مادر و جد پدری آنان وجود نداشته باشد یا پدر، مادر، جدپدری و وصی منصوب از سوی، ولی قهری آنان در قید حیات نباشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در شهرستان تایباد یک مرکز نگهداری از ایتام و کودکان بی سرپرست فعالیت می‌کند که از ۱۵ کودک ۷ تا ۱۲ ساله سرپرستی می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی تایباد اضافه کرد: همچنین ۲ هزار و ۹۲۲ کودک تحت پوشش بهزیستی در این شهرستان هستند که از این تعداد ۳۰۵ نفر معلول جسمی در مقاطع مختلف به عنوان دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

فدایی گفت: این تعداد کودک تحت پوشش بهزیستی، شامل کودکان معلول، فرزندان زنان سرپرست خانوار یا فرزندان افراد ازکارافتاده و معلول هستند.

وی خاطرنشان کرد: همه کودکان تحت پوشش بهزیستی از این نهاد اجتماعی مستمری و کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند و نیز برای کودکان معلول جسمی، ویلچر و برای ناشنوایان، سمعک در اختیار قرار می‌گیرد.

 

 

 

کد خبر 3132
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 208

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها