1402/09/28 7:42:50
ضرورت ایجاد ساختمان جدید نگهداری سالمندان در تایباد

با توجه به قدمت زیاد ساختمان کنونی مرکز نگهداری سالمندان تایباد، ایجاد یک ساختمان جدید در این شهر مرزی ضرورت دارد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره بهزیستی تایباد گفت:  با وجود تعداد زیاد سالمند و پذیرش افراد جدید در طول سال، فعالیت یک مرکز مجهز نگهداری سالمندان در این شهرستان نیاز است چرا که به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، تنها مرکز این شهرستان برای ادامه فعالیت با مشکلات متعدد رو به رو است.
 
افسانه فدایی ادامه داد: ساختمان فعلی مرکز نگهداری سالمندان تایباد در شهر کاریز از توابع بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد که ۱۶۰ متر مربع زیربنا دارد و بیش از ۲۵ سال از ساخت آن می گذرد.
 
رئیس اداره بهزیستی تایباد گفت: هم اکنون ۲۵ سالمند با سن ۶۵ سال بیشتر و فاقد هویت و یا از خانواده های نیازمند سراسر استان خرسان رضوی در این مرکز نگهداری می شوند که ماهیانه به ازای نگهداری هر سالمند ۴۸۵ میلیون ریال یارانه به این مرکز پرداخت می شود.
 
فدایی افزود:باتوجه به مراجعه برخی از خانواده ها از شهرستانهای خواف و باخرز به تایباد برای نگهداری بانوان سالمند خود نیاز به راه اندازی یک مرکز نگهداری بانوان سالمند در این شهرستان هم احساس می شود که در این ارتباط خیرین نقش زیادی دارند.
 
او گفت: سالمندانی که از نظر جسمانی و روانی نسبت به دیگران شرایط بهتری دارند اما بدون خانواده یا سرپرست هستند با حضور در این مراکز فرصت حضور در جامعه و زندگی نیمه‌مستقل را خواهند داشت.
 
شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

کد خبر 3074
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 200

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها