1402/11/30 21:54:49
غربالگری اضطراب بیش از ۴۰۰ کودک در شهرستان چناران انجام گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان چناران: شناسایی کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی، طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله توسط حوزه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان چناران با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌گردد که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰۰ کودک ۵ تا ۶ ساله در شهرستان چناران از خدمات این طرح بهره‌مند شده‌اند.


اختلالات اضطرابی شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی محسوب می‌شوند و گاهی تشخیص و مداخله به موقع مشکل اهمیت مداخله بهنگام و تشخیص به موقع در اختلالات اضطرابی کودکان بسیار مهم است چرا که اگر این اختلال تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه یابد موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد یا گرایش وی به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر می‌شود.

در همین راستا جهت شناسایی کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی، طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله توسط حوزه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان چناران با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌گردد.

غربالگری اضطراب کودکان برای والدین به صورت رایگان انجام می‌شود. پس از بررسی پرسشنامه و اطلاعات اخذ شده تشخیصی انجام شده و کودک دارای اضطراب، به مرکز مشاوره جهت دریافت سه جلسه مشاوره رایگان و مداخله معرفی می‌گردد. هدف از اجرای طرح غربالگری اضطراب، ارتقای سطح سلامت روان کودکان ۵ تا ۶ ساله، پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در آینده و ایجاد مسئولیت والدین و آشنایی بیشتر آنان با مهارت‌های فرزندپروری است. با تشخیص به موقع و بهره‌مندی از خدمات مشاوره می‌توان از طریق والدین و مربیان پیش دبستانی به کودکان کمک کرد که اضطراب خود را کنترل کنند و زندگی سالمی داشته باشد.

از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰۰ کودک ۵ تا ۶ ساله در شهرستان چناران از خدمات این طرح بهره‌مند شده‌اند لذا والدین محترم دارای کودک ۵ تا ۶ ساله می‌توانند جهت اخذ اطلاعات بیشتر وارد سامانه به آدرس ذیل شوند.

Moshavereh.behzisti.ir

کد خبر 3465
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 148

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها