1402/09/13
صندوق کار آفرینی امید هم راستا در مسیر اشتغالرایی جامعه هدف بهزیستی

در راستای اجرای برنامه CBR با هدف کسب درآمد و بهبود شرایط معیشتی معلولین روستایی , صندوق مالی خرد در روستای بزقوچان شهرستان فیروزه راه اندازی شد.


 

به گزارش روابط عمومی  بهزیستی شهرستان فیروزه، مجتبی ابراهیمی کارشناس توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) از ارائه خدمات و تسهیلات اشتغالزایی به جامعه هدف بهزیستی خبر داد و گفت: یکی از موضوعات مهم در این حوزه توانمندسازی توانجویان با بهره گیری از ظرفیت های مختلف است.

ابراهیمی  افزود: در راستای اجرای برنامه CBR  و تشکیل صندوق های مالی خرد با پیگیری های انجام شده این اداره  و مرکز مثبت زندگی طرف قرارداد و با هدف کسب درآمد و بهبود شرایط معیشتی معلولین روستایی , صندوق مالی خرد در روستای بزقوچان این شهرستان راه اندازی شد. در این طرح 15 نفر از معلولین و خانواده های آنان در  رسته آبگیری مرکبات و صیفی جات و خشک کن و بسته بندی میوه فعالیت میکنند.

وی تصریح کرد: در این طرح به ازای هر فرد مبلغ یک میلیون تومان بعنوان سهم آورده سرمایه‌گذاری از طرف بهزیستی و مبلغ 150 میلیون تومان هم تسهیلات قرض الحسنه از طریق صندوق کارآفرینی امید اعطا گردیده است .

کارشناس CBR بهزیستی فیروزه اضافه نمود: افراد شاغل در این گروه در زمینه فراوری محصولات کشاورزی با تهیه  دستگاه آبلیمو گیری صنعتی دوکاره، دستگاه آب گوجه گیری ،دستگاه سبزی خرد کن صنعتی ،خشک کن میوه  ،هسته گیر ، دستگاه دوخت30سانتی و اسلایسر دستی  تلاش خود را جهت کسب درآمدشروع کرده و با ارتباط با توانجویان روستاهای اطراف ،به  بازاریابی و فروش محصولات محلی اقدام مینمایند. مجتبی ابراهیمی ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط فصلی ,  این گروه مبلغ ماهیانه 2میلیون تومان به ازای هر مددجو کسب درامد داشته باشند .

کد خبر 2601
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 114

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها