1402/09/12 7:4:16
در رسانه| پرداخت مستمری به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر معلول در بردسکن

رئیس اداره بهزیستی بردسکن گفت: اداره بهزیستی بردسکن دارای ۳۲۰۰ نفر خانواده تحت پوشش معلول است که از این تعداد ۲۷۰۰نفر مستمر بگیر هستند.


به گزارش قدس خراسان، مصطفی محمدپور اظهار کرد: آمار بالای معلولیت‌ها در سال‌های اخیر ناشی از تصادفات و سکته‌ها بوده است.

رئیس اداره بهزیستی بردسکن بیان کرد: اداره بهزیستی بردسکن دارای ۳۲۰۰ نفر خانواده تحت پوشش معلول است که از این تعداد ۲۷۰۰ نفر مستمر بگیر هستند.

وی از افزایش پرداختی‌های افراد تحت پوشش در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری بیش از ۶۰ درصد مبالغ افراد مستمر بگیر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

محمدپور افزود: در راستای خانه دار کردن افراد معلول از محل نهضت ملی مسکن در این شهرستان تاکنون ۱۸ نفر در انابد برای آغاز واحد خود پروانه ساختمانی خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی بردسکن از پیگیری مسکن تعداد ۳۵ نفر معلول دیگر در اراضی مسکن ملی در مرکز شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری نیز غیر از مسکن ملی برای تعداد ۲۰ نفر دیگر در روستاهای مختلف ساخت مسکن و مرمت واحدهای آنان انجام شده است.

وی از برنامه‌های روز ۱۲ آذر ماه روز معلولین خبرداد و افزود: برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی با همکاری اداره ورزش وجوانان در رشته‌های بومی محلی، بازدید از خانواده‌های افراد معلول و رسیدگی به مشکلات آنان با حضور مدیران شهرستان را از جمله برنامه‌های روز ۱۲ آذر نام برد.

محمدپور از صدور مجوز و فعالیت ۴ مرکز مثبت زندگی در بردسکن و انابد خبر داد و گفت: بهزیستی به عنوان نهادی مهم در حوزه رفاه اجتماعی و تاثیر گذار در ارتقا سلامت اجتماعی منشا خدمات تخصصی ارزشمند به گروه‌های مختلف جامعه است.

رئیس اداره بهزیستی بردسکن اظهار کرد: در مراکز مثبت زندگی ۲۲ فعالیت بهزیستی از جمله اقدامات پیشگیرانه از معلولیت‌ها و آسیب‌ها، توانمندسازی خانواده‌ها و نیز خدمات حمایتی و فعالیت‌های دیگر انجام می‌شود.

 

کد خبر 2921
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 189

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها