1402/11/26 9:57:19
افزایش اعتبارات و خدمات توانبخشی به افراد دارای معلولیت

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، گفت: تعداد مستمري بگيران حوزه توانبخشي در ابتداي دولت سيزدهم از ۶۳ هزار و ۲۲۴ نفر، درحال حاضر به ۹۲ هزار و ۷۰۰ نفر افزايش يافته است. تعداد افراد برخوردار از حق پرستاري خانواده محور از ۲هزار و ۴۷نفر در ابتداي دولت سيزدهم به ۴ هزارنفر و تعداد افراد برخوردار از حق پرستاري ضايعه نخاعي از یک هزار و ۸۹۵ نفر به ۲ هزار و ۴۳ نفر افزايش داشته است.


حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: درطی سه سال اخیر 90 صندوق مالی خرد درشهرستان‌ها از طریق برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه تاسیس گردیده و تعداد افراد عضو این صندوق‌ها از 310 نفر به یک هزار و 360 نفر افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف معاونت توانبخشي بهزیستی شامل سالمندان و بيماران رواني مزمن، افراد داراي معلوليت بينايي، شنوايي، جسمي، ذهني مي‌باشد، گفت: در راستای توسعه رفاه اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی توانخواهان، خدمات مختلفي از قبيل حمایت‌های مالی نظير مستمری با توجه به بعد خانوار، کمک هزینه پرستاری و مددکاری خانواده محور به صورت ماهيانه به توانخواهان تخصيص مي‌يابد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی افزود: پرداخت کمک هزینه درمان و سایر کمک‌های موردی به افراد دارای معلولیت تحت پوشش، پرداخت کمک هزینه بهبود تغذیه و درمان PKU، پیگیری بهره‌مندی مددجویان از خدمات توانبخشی ستاره دار، معرفی و تجهیز اتاق قرنطینه 9 مرکز شبانه‌روزی استان به تجهیزات اهدائی WHO از جمله اقدامات مثبت انجام گرفته در این حوزه بوده است.

وي خاطرنشان کرد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان دارای معلولیت از 2هزار و 927 نفر به 4هزار و 920 نفر افزایش داشته است. پرداخت کمک هزینه نگهداری در مراکز غیردولتی شبانه‌روزی، ویزیت در منزل و مراکز مراقبتي، پرداخت کمک هزینه درمان و نگهداری معلولین و سالمندان مجهول الهویه، بیماران روان مزمن و مجهول الهویه در مراکز شبانه‌روزی از جمله ديگر خدماتي است كه در اين دفتر ارائه مي‌شود.

علیزاده رضایی ادامه داد: در حوزه ارائه خدمات ارتز و پروتز به توانخواهان در سال 1401 علاوه بر همکاری با هلال احمر در راستای ارتقاء کیفیت خدمات و تسهیل دسترسی توانخواهان به مراکز همکار با بهزیستی، با سه کلینیک ارتوپدی فنی بصورت استانی و در شهرستان‌های گناباد، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام، باخرز، تایباد، خواف، جوین، خوشاب، ششتمد، زاوه، داورزن تفاهم نامه همکاری منعقد گردید.

وی با بيان اينكه 23 مركز شبانه‌روزي به مراكز از ابتداي دولت افزوده شده است، گفت: تعداد مراكز روزانه ارائه دهنده خدمات توانبخشي از 83 مركز به 96 مركز افزايش يافته و تعداد مراكز شبانه‌‌روزي مراقبتي توانبخشي از 92 مركز به 115 مركز افزايش يافته است. تعداد افراد برخوردار از خدمات توانپزشكي از 23 هزار و 702 نفر به 34 هزار و 860 نفر افزایش پیدا کرده است.

 

کد خبر 3436
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 130

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها